کد خبر: 406338
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۱ ۱۵:۰۰:۴۹
| |

رد ادعای نشست ژنو توسط روسیه

نماینده ویژه روسیه در امور خاورمیانه و معاون وزیر امور خارجه این کشور امروز (پنج‌شنبه) ادعای رسانه‌ها مبنی بر اینکه مسکو پیشنهاد داده تا نشستی را میان آمریکایی‌ها و فلسطینی‌ها در ژنو برگزار کند، رد کرد.

رد ادعای نشست ژنو توسط روسیه
کد خبر: 406338
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۱ ۱۵:۰۰:۴۹

اعتمادآنلاین| وبسایت آکسیوس گزارش داده که روسیه پیشنهاد داده تا نشستی را میان آمریکا و تشکیلات خودگردان فلسطین در ژنو طی هفته‌های آتی برگزار کند.

میخائیل بوگدانف، نماینده ویژه روسیه در امور خاورمیانه و معاون وزیر امور خارجه این کشور در واکنش به این گزارش گفت: چه نوع نشستی؟ چرا ژنو؟ این کاملا بی‌معنا و غیرمنطقی است.

وی افزود: از نظر مسکو حمایت از طرح معامله قرن واشنگتن برای حل درگیری‌ها میان اسرائیل و فلسطین امکان پذیر نیست.

بوگدانف در ادامه تصریح کرد: آوی برکویتس، نماینده ویژه آمریکا در امور خاورمیانه با من تماس گرفت و درباره‌ لزوم حمایت از طرح معاله قرن صحبت کرد. من به او گفتم که این مساله غیرممکن است چرا که موضع فلسطینی‌ها و تمامی عرب‌ها از جمله اتحادیه عرب در این رابطه کاملا مشخص است. در حال حاضر باید نشست چهارجانبه صلح خاورمیانه برای گفت‌وگو درباره‌ این مساله برگزار شود.

در همین حال منبعی آگاهی در وزارت امور خارجه روسیه گفت: نمایندگان ویژه نشست چهارجانبه خاورمیانه احتمالا طی روزهای آتی یک کنفرانس ویدیویی برگزار خواهند کرد و نماینده روسیه در این نشست سرگئی ورشینین، معاون وزیر امور خارجه روسیه خواهد بود.

نشست چهارجانبه خاورمیانه شامل نمایندگانی از سازمان ملل، آمریکا و اتحادیه اروپا و روسیه است.

این منبع عالی رتبه افزود: رایزنی در چارچوب نشست چهار جانبه خاورمیانه و در سطح نمایندگان ویژه برگزار خواهد شد. سرگئی ورشینین نماینده روسیه در این نشست خواهد بود. ما امیدواریم که این نشست طی چند روز آتی برگزار شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها