کد خبر: 406343
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۱ ۱۵:۰۷:۳۸
| |

نگرانی صلیب سرخ از کمبود خدمات ضروری برای میلیون‌ها نفر در شمال شرق سوریه

کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کرد: در بحبوحه بحران جهانی کووید 19 که سوریه را نیز متاثر کرده، میلیونها نفر در شمال شرقی سوریه در نتیجه درگیری های ادامه دار که زیرساخت ها را نابود کرده با کمبود خدمات اساسی ضروری مواجه هستند.

نگرانی صلیب سرخ از کمبود خدمات ضروری برای میلیون‌ها نفر در شمال شرق سوریه
کد خبر: 406343
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۱ ۱۵:۰۷:۳۸

اعتمادآنلاین| از 16 بیمارستان موجود در شمال شرق سوریه فقط یک بیمارستان به طور کامل فعال است و بیش از نیمی از تمامی مراکز بهداشت این منطقه از چرخه خدمت رسانی خارج شده اند.

قطعی مکرر آب زندگی روزانه را مختل کرده و توانایی مردم را در رعایت موارد احتیاطی بهداشتی در مقابل کووید 19 را تضعیف کرده است.

در بعضی از مکان‌ها، ژنراتورهای برق تنها منبع تأمین نیرو هستند. خانواده ها بارها آواره گشته اند که اغلب نیز چارها ی جز بازگشت به شهرها و روستاهایی که خدمات عمومی در آنجا از هم پاشیده است ندارند.


به گفته کریم محمود، رئیس دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در حسکه: «برای میلیونها نفر در شمال شرق سوریه، درگیری، کمبود آب، غذا و دارو، قطعی برق، فقدان شغل و افزایش قیمت ها اگر بیشتر از ویروس کرونا نگران کننده نباشند به همان اندازه نگران کننده است.»

فابریزیو کاربونی، مدیر منطقه ای کمیته بین المللی صلیب سرخ برای خاورنزدیک و میانه در ژنو می گوید: «در حالی که دنیا متوجه ویروس کرونا است این خطر وجود دارد که بحران های جدی که مقابل دیدگان ما پنهان هستند وخیم تر شوند.»

کمیته بین المللی صلیب سرخ به همراه جمعیت هلال احمر سوریه، با انجام تعمیرات اضطراری زیرساخت های حساس آبرسانی، توزیع غذا و تأمین وعده های غذایی روزانه مردم آسیب پذیر، و حمایت از خدمات مراقبت درمانی در مجامع و اردوگاه ها به ضروری ترین نیازها پاسخ می دهد.

در سه ماه اخیر صلیب سرخ جهانی با تعمیر و راه اندازی ایستگاه آب الجورا به تامین آب آشامیدنی مردم در شهر دیرالزور یاری رسانده است. همچنین کمیته بین المللی صلیب سرخ با کمک جمعیت هلال احمر سوریه برای خانواده های بسیاری که به محله های به شدت آسیب دیده در شمال شرق سوریه بازگشته اند به صورت روزانه توسط تانکر آب توزیع می کند.

کمیته بین المللی صلیب سرخ متعهد شده است ایستگاه آب دبسی عفنان در رقه را به طور کامل بازسازی کند تا امکان خدمت رسانی به بیش از20 هزار فراهم شود.

نیازهای درمانی برای طب کودک، جراحی، و بهداشت روان در سرتاسر شمال شرق سوریه جایی که جمعیت مکرراً در معرض تروما و استرس بی اندازه است، کماکان عظیم است. در 2 ماه اخیر، در حدود 2800 نفر با حمایت کمیته بین المللی صلیب سرخ از 2 درمانگاه جمعیت هلال احمر سوریه در حسکه و قامشلی از خدمات مراقبت درمانی بهرمند شدند. 1180 نفر دیگر نیز از 18 درمانگاه بهداشت سیار تحت حمایت جمعیت هلال احمر سوریه در شهر حسکه بهره مند شده اند.

در این میان، کمیته بین المللی صلیب سرخ در 21 مرکز از مجموع 51 مرکز آوارگان در حسکه خدمات بشردوستانه مختلفی ارایه می دهد. برای مثال در دو ماه گذشته، آشپزخانه اردوگاه الهول بیش از 330 هزار وعده غذایی برای خانواده های ساکن در این اردوگاه تهیه کرده است.

کمیته بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر سوریه با توزیع بسته های غذایی به تأمین کمبود غذا در بعضی مناطق استان حسکه ادامه می دهند و با تأمین دانه های گندم و جو، کود از کشاورزان حمایت می کنند.

در رقه، کمیته بین المللی صلیب سرخ از بازسازی کارخانه نان اصلی در السبخه حمایت کرد که اخیراً تولیدش را با 4800 کیلوگرم نان در روز از سر گرفته است که جمعیتی حدود 55 هزار نفر از آن استفاده می کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها