کد خبر: 406382
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۲ ۰۹:۴۵:۰۰
| |

محمدحسن قدیری‌ابیانه، دیپلمات پیشین، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

روز قدس| حضور نظامی و دیپلماتیک ایران در منطقه اجتناب‌ناپذیر است

محمدحسن قدیری‌ابیانه گفت‌: یک روز از باراک اوباما پرسیدند چرا به ایران حمله نظامی نمی‌کنید؟ رئیس‌جمهوری وقت آمریکا این‌طور پاسخ داد که با اولین اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی،‌ حزب‌الله اسرائیل را با خاک یکسان خواهد کرد.

روز قدس| حضور نظامی و دیپلماتیک ایران در منطقه اجتناب‌ناپذیر است
کد خبر: 406382
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۲ ۰۹:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| روز قدس یادآور مظلومیت فلسطینی‌ها و البته روحیه تمامیت‌خواهی اسرائیل است. روز قدس نشانگر تجاوزی بزرگ است که از قدمتی چند دهه‌ای برخوردار است. جمهوری اسلامی از همان سال‌های ابتدایی بعد از پیروزی انقلاب، با پایه‌گذاری روز قدس ‌ بنا را بر حمایت از ساکنان قدس گذاشت. راهپیمایی روز قدس همواره نشانگر این رویکرد بوده و یادآوری می‌کرده که لازمه حمایت از قدس، همراهی با جبهه مقاومت و برگزاری پرشور این روز است.

محمدحسن قدیری‌ابیانه، دیپلمات پیشین، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با اشاره به روز قدس اظهار داشت: انقلاب اسلامی،‌ ایران را به استقلالی بی‌نظیر رساند و دست استبکار از دارایی‌های موجود در کشور ما کوتاه شد. آمریکا و هم‌پیمانانش به دلیل اینکه دیگر نمی‌توانند به اموال ایرانی‌ها دست‌درازی کنند، به دشمن شماره یک جمهوری اسلامی تبدیل شدند و از هیچ کوششی برای تخریب و تهدید جمهوری اسلامی کوتاهی نکردند.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه سخنانش گفت: در این بین اسرائیل، که غاصب بودن‌ آن برای همه جهان روشن است، با اقدام‌های تمامیت‌خواه و زورگویی‌های زیاد روز به روز شرایط را برای فلسطین و مردم این کشور سخت‌تر کرد تا بتواند با کارهایی چون شهرک‌سازی و... خود را بیشتر تثبیت و فلسطینی‌ها را حاشیه‌نشین کند. آنها برای این ماموریت، بنا را بر رویارویی مستقیم با حزب‌الله در جنوب لبنان گذاشتند.

او تصریح کرد: در چنین حالتی،‌ جمهوری اسلامی از همان سال‌های آغازین نظام اسلامی تصمیم به حمایت از حزب‌الله گرفت تا با یک تیر دو نشان بزند. اول اینکه بر اساس آموزه‌های اسلام برادر دینی تحت فشار خود را مورد حمایت قرار بدهد و دوم اینکه از طریق تقویت جبهه مقاومت، از امنیت و تمامیت ارضی خود دفاع کند. یک روز از باراک اوباما پرسیدند، چرا به ایران حمله نظامی نمی‌کنید؟ رئیس‌جمهوری وقت آمریکا این‌طور پاسخ داد که با اولین اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی،‌ حزب‌الله اسرائیل را با خاک یکسان خواهد کرد. این حرف اوباما نشان می‌دهد تقویت جبهه مقاومت از جانب ایران ضروری است.

قدیری‌ابیانه همچنین توضیح داد: این نکته ملموس را هم باید در نظر داشت که آمریکا، اسرائیل‌ و انگلیس از اتحاد جهان اسلام هراس دارند و آن را عاملی جدی برای تحقق اهداف خود می‌دانند. پس ایران با نزدیکی به حزب‌الله لبنان و برقراری تعامل با کشورهایی چون روسیه،‌ یمن و... در صدد نقش بر آب کردن نقشه‌های دشمنان جهان اسلام است.

محمدحسن قدیری‌ابیانه در پایان صحبت‌هایش گفت‌:‌ با این توضیح‌ها معلوم شد،‌ حضور نظامی و دیپلماتیک ایران در منطقه نقشه‌ای راهبردی برای مراقبت از منافع ملی به حساب می‌آید. پس این تصمیم را باید تصمیمی اجتناب‌ناپذیر قلمداد کنیم.

چکیده گفت‌وگو با محمدحسن قدیری‌ابیانه

-انقلاب اسلامی،‌ ایران را به استقلالی بی‌نظیر رساند

- اوباما گفت ایران را بزنیم حزب‌الله اسرائیل را با خاک یکسان خواهد کرد

- ایران در برقراری تعامل با کشورهایی چون روسیه در صدد نقش بر آب کردن نقشه‌های دشمنان جهان اسلام است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها