سرمربی سابق تیم ملی پاراوزنه برداری:

سیامند خود را برای شکستن رکورد پاراالمپیک 2020 توکیو آماده می‌کرد

سرمربی سابق تیم ملی با اشاره به مربیگری خود در پارالمپیک 2016 ریو افزود: در آن آوردگاه بزرگ من باید قهرمان نامداری به نام «سیامند رحمان» را روانه تخته می کردم. سیامند هیچ‌گاه در انتخاب وزنه خودسر عمل نمی‌کرد بلکه گوش به حرف مربیان بود.

سیامند خود را برای شکستن رکورد پاراالمپیک 2020 توکیو آماده می‌کرد
کد خبر: 406396
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۲ ۰۸:۱۹:۰۴

اعتمادآنلاین| سرمربی سابق تیم ملی پاراوزنه‌برداری گفت: سیامند رحمان با نظر کادر فنی در پاراالمپیک 2016 ریو اقدام به رکورد شکنی کرد و خودسرانه وزنه نزد.

رضا آستارکی سرمربی سابق تیم ملی پاراوزنه برداری روز جمعه اظهار داشت: بیش از 10 سال به عنوان ورزشکار و مربی در کنار تیم ملی پاراوزنه برداری ایران حضور داشتم و از سال 2007 با جوانانی مانند سیامند رحمان، روح‌الله رستمی و حامد صلحی پور به تیم ملی معرفی شدیم. این سه وزنه‌بردار افتخارت زیادی کسب کردند و من نیز توانستم در کنار آنان به عناوینی در سطح جهان و آسیا برسم. در 2016 ریو و 2018 جاکارتا نیز در کسوت مربی در کنار ملی‌پوشان به مسابقات پاراالمپیک و پاراآسیایی اعزام شدم.

آستارکی در ادامه افزود: شاید اگر بخواهم یک مقایسه بین ورزشکار و مربی انجام دهم باید بگویم مربیگری استرس ببیشتری دارد و این استرس در مسابقات بزرگی مانند پاراالمپیک چند برابر خواهد شد زیرا سرمربی ضمن آنالیز حرکات ورزشکار خود باید رقیبان را نیز زیر نظر داشته باشد و در ورزش‌های رکوردی نیز این کار سخت تر است. یک اشتباه سرمربی و مربی ممکن است ورزشکار را از مدال محروم کند.

سرمربی سابق تیم ملی با اشاره به مربیگری خود در پارالمپیک 2016 ریو افزود: در آن آوردگاه بزرگ من باید قهرمان نامداری به نام «سیامند رحمان» را روانه تخته می کردم. بسیاری از بزرگان و مسوولان کمیته بین المللی پارالمپیک در سالن بودند. سیامند هیچ‌گاه در انتخاب وزنه خودسر عمل نمی‌کرد بلکه گوش به حرف مربیان بود. انتخاب رکورد برای سیامند تصمیم شخصی او نبود بلکه این تصمیم توسط کادر فنی گرفته شد. البته رکورد رحمان بالاتر از 310 کیلوگرم بود اما ما دوست نداشتیم با فشار زیاد او به رکوردهای بالاتر برسد. همیشه دوست داشتم سیامند برای رسیدن به یک سقف رکوردی انگیزه داشته باشد.

وی ادامه داد:‌ اینکه می گویند آن رکوردهای سیامند را دچار افت بدنی کرد اصلا درست نیست زیرا سیامند در جاکارتا 2018 رکورد بازی‌های پاراآسیایی را شکست. باید بگویم که سیامند خود را برای شکستن رکورد پاراالمپیک 2020 توکیو آماده می‌کرد. وی یک نابغه ورزشی بود و می‌توانست در پاارالمپیک 2024 پاریس نیز وزنه بزند. بدون شک توانایی سیامند بسیار بالاتر از مهار وزنه 310 کیلوگرمی بود.

دارنده مدال طلای بازی های پارالمپیک 2012 لندن در پایان تصریح کرد: جوانان و استعدادهایی که در کشور وجود دارد بدون شک می توانند مانند سیامند افتخار آفرینی کنند اما اینکه کسی بتواند مانند او رکورد شکنی کند کار راحتی نیست زیرا نیاز به تمرین بسیار زیاد دارد. سیامند اگر تصمیم به رکورد شکنی داشت با وزنه های بالاتر از رکورد مورد نظرش تمرین می‌کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها