کد خبر: 406445
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۲ ۱۰:۰۴:۳۵
| |

معاون گمرک خبر داد؛

قید زمان برای ترخیص برخی خودروهای دپویی حذف شد

بنابر اعلام معاون فنی گمرک ایران، با وجود اتمام زمان ترخیص خودروهای دپویی، دو هزار و 471 دستگاهی که دارای پرونده قضایی هستند، نیاز به تمدید زمان ندارند، ولی برای هزار و 248 خودروی دیگر که هزار و 100 دستگاه آن فاقد ثبت‌سفارش است، باید مهلت از سوی هیات‌دولت تمدید شود.

قید زمان برای ترخیص برخی خودروهای دپویی حذف شد
کد خبر: 406445
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۲ ۱۰:۰۴:۳۵

اعتمادآنلاین| مهرداد ارونقی با بیان اینکه طبق بند 3 مصوبه بهمن 98 هیات‌دولت، مهلت ترخیص خودروهای موضوع بند(3) تصویب‌نامه دولت در دی‌ماه 1397، به مدت سه ماه تمدید شد، گفت: بنابراین مهلت سه ماهه تعیین شده، فقط خودروهای مشمول این بند را در بر می‌گیرد و در دو بند دیگر، هیچ محدودیت زمانی تعیین نشده است.


وی افزود: از این‌رو خودروهای بالای 2500 سی‌سی که مستثنی شده‌اند، خودروهای مربوط به جانبازان و همچنین خودروهای دارای پرونده قضایی (دارای حکم برائت) نیازی به تمدید مهلت ترخیص ندارند.

معاون فنی گمرک با اشاره به خودروهایی که مشمول مهلت سه ماهه می‌شوند، گفت: از هزار و 48 دستگاهی که در دور قبل به گمرک اظهار شده و پروانه گمرکی نیز دریافت کرده بودند، هزار مورد ترخیص و 48 دستگاه باقی مانده است. همچنین از 340 دستگاه که اظهار شده ولی پروانه دریافت نکرده بودند، حدود 240 دستگاه ترخیص و 100 مورد باقی مانده است.

به گفته وی، همچنین برای هزار و100دستگاه خودرو فاقد ثبت‌سفارش نیز هیچ اظهار و ترخیصی صورت نگرفته است. ارونقی در جمع‌بندی اظهاراتش گفت: در مجموع از پنج هزار و 108 خودرویی که در گمرک باقی‌مانده، حدود هزار و 389 دستگاه ترخیص و سه هزار و 719 دستگاه باقی مانده است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها