کد خبر: 406522
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۲ ۱۳:۲۱:۰۹
| |

خالد القدومی، نماینده حماس در تهران:

روز قدس باعث افزایش مقاومت و ایستادگی مردم فلسطین در برابر دشمن می‌شود

نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران تاکید کرد: روز قدس و حمایت از بیت‌المقدس حامل این پیام است که مردم فلسطین تنها نیستند. این امر باعث افزایش مقاومت و ایستادگی آنها در برابر دشمن می‌شود.

روز قدس باعث افزایش مقاومت و ایستادگی مردم فلسطین در برابر دشمن می‌شود
کد خبر: 406522
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۲ ۱۳:۲۱:۰۹

اعتمادآنلاین| خالد القدومی، نماینده حماس در تهران با اشاره به روز جهانی قدس بیان کرد: روز جهانی قدس قطب‌نمای کشورهای عربی و اسلامی به سمت عزت و رفاه است. روز قدس طرح آماده‌ای برای وحدت و حمایت از قدس است که قبله اول مسلمانان، مهد تمدن‌ها و پیامبران بوده و همین مسئله به آرمان‌های فلسطین اهمیت ویژه‌ای می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه روز جهانی قدس دارای جایگاه مهمی در آرمان‌های فلسطین است، افزود: این روز مسئله مهمی را که امروزه در سطح بین‌المللی دچار پیچیدگی زیادی شده - یعنی آرمان‌های فلسطین و قدس - را بار دیگر زنده کرد.

معامله قرن یکطرفه است و طرفش نتانیاهوست

نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در تهران ادامه داد: روز قدس و حمایت از بیت‌المقدس حامل این پیام مثبت است که مردم فلسطین تنها نیستند. این امر باعث افزایش مقاومت و ایستادگی آنها در برابر دشمن پلیدشان می‌شود.

قدومی با اشاره به طرح شوم آمریکایی - صهیونیستی معامله قرن تصریح کرد: مشکل اصلی این معامله آن است که دو طرفه نیست و یکجانبه است. معامله قرن یک طرف صهیونیستی - آمریکایی، راستگرا و تندرو دارد که همان بنیامین نتانیاهو است. در حقیقت طرف فلسطینی براساس اعتقادات فکری و دیدگاه سیاسی‌اش با معامله قرن مخالفت کرده و موضع سیاسی متحدی علیه آن اتخاذ کرده است.

عادی‌سازی رابطه با اسرائیل در راستای دیگر توطئه‌ها علیه فلسطین است

وی افزود:امسال دیدیم که دولت ترامپ، چگونه قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد و در پی آن، مسایل مربوط به عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی مطرح شد که در نهایت، ابعاد اجتماعی و فرهنگی به خود گرفت .

به گفته نماینده حماس در تهران، توطئه عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی در راستای دیگر توطئه‌ها علیه مردم فلسطین و به نفع برتری‌جویی‌های رژیم صهیونیستی در منطقه از 100 سال قبل تاکنون به ویژه توطئه تحت‌الحمایگی انگلیس بوده که به لطف مقاومت مردم قهرمان فلسطین با شکست مواجه شده است.

ملت‌ها با معامله قرن مخالفند

قدومی از کشورهای اسلامی خواست با تشکیل جبهه متحد و صف واحد در برابر دشمن مشترک که تهدیدی برای امنیت منطقه و فلسطین به حساب می‌آید، قرار گیرند.

وی درباره رویکرد کشورهای اسلامی نسبت به معامله قرن در سطوح رسمی و مردمی خاطرنشان کرد: ملت‌ها همگی با این طرح مخالفت کردند و خواستار پایان اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطین هستند.

کشورهای اسلامی هرگونه رابطه با رژیم صهیونیستی را قطع کنند

نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در تهران با بیان اینکه موضع مثبت دولت‌ها نسبت به توطئه معامله قرن فقط مربوط به چند کشوری است که در مراسم افتتاح سفارت آمریکا در قدس حاضر شدند، ابراز داشت: این دولت‌ها به هیچ وجه نماینده ملت‌های خود نیستند و نمی‌توان گفته که مردم آنها هم خواستار عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی هستند.

قدومی افزود: درخواست ما از کشورهای اسلامی قطع هر گونه رابطه دیپلماتیک و سیاسی با رژیم صهیونیستی و همچنین رفع محاصره غزه و وحدت کشورهای عربی و اسلامی در این زمینه است.

مقاومت فلسطین پوزه رژیم صهیونیستی را به خاک کشید

وی هدف از توطئه معامله قرن را تسلط رژیم صهیونیستی بر منطقه علیه مردم فلسطین دانست و بیان کرد: کشورهای اسلامی و عربی باید موضع سیاسی و عملی واضحی اتخاذ کنند و با حمایت از مقاومت مردم فلسطین، موجب رفع محاصره غزه و عدم الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی فلسطین شوند.

نماینده حماس در تهران با تاکید بر اینکه مقاومت فلسطین پوزه رژیم صهیونیستی را به خاک کشید و درس بزرگی به آن داد، یادآور شد: جهان اسلام امروز مجهز به تکنولوژی سایبری پیشرفته است که این امر با تداوم مقاومت فلسطین که تنها راه آزادی قدس است، محقق شد.

قدومی با تقدیر از مواضع جمهوری اسلامی ایران در 40 سال اخیر نسبت به آرمان‌های فلسطین و حمایت از مردم فلسطین عنوان کرد: شهید قاسم سلیمانی تجربیات بسیار خوبی در اختیار مردم مظلوم فلسطین قرار داد. ما شاهد هستیم که ملت تحت محاصره ایران همچنان به کمک‌های خود به آرمان‌های فلسطین ادامه می‌دهند و از موضع این کشور برای مقابله با رژیم صهیونیستی و استرداد حقوق فلسطینیان تشکر می‌کنیم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها