میرسلیم کاندیدای نایب رئیسی مجلس می‌شود؟/ یک ائتلاف علیه قالیباف

جواد آرین منش، عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: شانس قالیباف بیشتر از دیگر کاندیداهای ریاست مجلس است اما ائتلاف وزرای دولت سابق و پایداری ها می تواند مشکلاتی را برای ریاست او ایجاد کند.

میرسلیم کاندیدای نایب رئیسی مجلس می‌شود؟/ یک ائتلاف علیه قالیباف
کد خبر: 406536
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۲ ۱۳:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد جواد آرین منش عضو حزب موتلفه با اشاره به رایزنی ها و لابی های بر سر کرسی ریاست مجلس یازدهم در فاصله باقیمانده تا انتخابات هیات رئیسه مجلس گفت: رئیس مجلس باید از حاشیه پردازی به دور باشد و اخلاق اسلامی و انسانی را رعایت کند. فردی که از شعارهای توخالی و غیر عملی پرهیز کند. گروه ها و جریان هایی که اکثریت در شعار انتخاباتی خود، اخلاق مداری، عدالت محوری، مقابله با تبعیض و فساد را مطرح کردند؛ علنا واقعیتِ خودشان را در معرض افکار عمومی به نمایش می گذارند. رفتارهایی که نشان از قدرت طلبی، جاه طلبی و بداخلاقی دارد، با شعارهای اصولگرایی در تناقض است که این موضوع برای مجلس مدعی اصولگرایی و اخلاق مداری زیبنده نیست.

ائتلاف پایداری و وزرای احمدی نژاد می تواند در تعیین رئیس مجلس تاثیرگذار باشد

وی افزود: انتخابات رئیس مجلس باید مبتنی بر درایت، عقلانیت و خردورزی و به دور از فضاسازی های غیراخلاقی صورت بگیرد. در مجلس یازدهم شاهد سلایق مختلف جریان اصولگرایی هستیم از جریان پایداری، حامیان و فعالان دولت آقای احمدی نژاد تا موتلفه، حامیان آقای قالیباف و ...اما معتقدم اگر طیف پایداری و وزرای دولت سابق در انتخابات هیات رئیسه با هم ائتلاف کنند،می توانند در انتخاب رئیس مجلس تاثیرگذار باشند.

این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه امیدوارم بر اساس عقلانیت انتخابات رئیس پارلمان صورت بگیرد و از همین الآن بداخلاقی های سیاسی را کنار بگذارند، گفت: من معتقدم شرایط و اظهارنظرهای کاندیداها شاخصی برای انتخاب رئیس مجلس است. نمایندگان بی طرفی که به دنبال انتخاب اصلح هستند، با مشاهده تندروی ها و تخریب ها گزینه مناسب را انتخاب کنند.

قالیباف همچنان شانس اول ریاست است اما...

وی با اشاره به اینکه شانس آقای قالیباف بیشتر از دیگر کاندیداهاست، گفت: البته همانطور که اشاره کردم اگر طیف دولتمردان احمدی نژاد با پایداری ها ائتلاف کنند و با آقای قالیباف تقابل کنند شانس او کاهش پیدا می کند اما بازهم شانس اول اوست.

اگر قالیباف ضعف و پرونده مالی داشته است چرا سرلیست اصولگرایان شد؟

وی درباره فضاسازی های مالی علیه قالیباف نیز گفت: این موضوع به بداخلاقی ها و تخریب های این روزهای سیاست بر می گردد. اگر با آقای قالیباف ائتلاف کرده و به سر لیستی ایشان در یک انتخابات مهم رای داده‌اید؛ یعنی پذیرفته‌اید که در ذیل نام ایشان در انتخابات حضور پیدا کرده و رای بیاورید. حال اگر این فرد را قبول ندارید، یا او ضعفی داشته ؛ چگونه حاضر شدید از نام او به عنوان پرچمدار لیستی که مردم می خواهند به آن رای بدهند استفاده کردید و حالا متوجه ضعف‌های او شده اید؟ متاسفانه مجلس اصولگرایانه یازدهم کار خود را در انتخابات هئیت رئیسه با بداخلاقی شروع کرده و این با شعارهای انقلابی و انتخاباتی آنان در تناقض است.

اصولگرایان فقط برای پیروزی در انتخابات باهم ائتلاف کردند

آرین منش باانتقاد از برخی تحرکات ضد وحدت گرایانه اصولگرایان گفت: گذشته درحال تکرار است و افراد برای ورود به انتخابات در لیست مشترکی قرار می گیرند، درحالی که این لیست ها بیانگر سلیقه واحد نبوده و بلکه سلایق مختلفاصولگرایی در یک لیست واحد است. اصولگرایان برای پیروزی در انتخابات به طور موقت ائتلاف کردند و شاهد رقابت آنچنانی با اصلاح طلبان نبودیم. اصولگرایان با خودشان رقابت کردند.

وی گفت: حتی می توان پیش بینی کرد رئیس جمهور آینده از میان اصولگرایان خواهد بود اما اگر فضای رقابتی به همین صورت ادامه پیدا کند، میزان مشارکت را پایین می آورد که موضوع مطلوبی نیست.

رقابت درون اصولگرایی، مشارکت را کاهش می دهد

این چهره اصولگرا گفت: پیش بینی من این است که در انتخابات ریاست جمهوری آینده رقابت در بین اصولگرایان وجود دارد. از سوی دیگر چهره های شاخص اصلاح طلب معمولا از دل نظارت شورای نگهبان عبور نمی کنند و ناگزیر رقابت درون اصولگرایی می شود. رقابت درون اصولگرایی به نفع جمهوری اسلامی نیست چرا که مشارکت در انتخابات را کاهش می دهد.

شاید میرسلیم برای نائب رئیسی مجلس وارد شود

عضو حزب موتلفه اسلامی درباره ورود میرسلیم به جمع کاندیداهای ریاست مجلس و حمایت حزب متبوعش از او گفت: آقای میرسلیم برای ریاست مجلس کاندیدا شده اند اما امکان دارد در صورت عدم نتیجه گیری درباره ریاست پارلمان، به عنوان نائب رئیس اول وارد رقابت شوند. با توجه به جایگاه شیخوخیت، تجربه و پختگی آقای میرسلیم، معتقدم او توانایی اداره جلسات به شکل بی طرفانه را دارد اما ارزیابی این موضوع به فراکسیون های در حال شکل گیری و تعداد آن ها باز می گردد. چرا که تعداد قابل ملاحظه ای از این افراد مارک مشخصی ندارند و افراد اصولگرای غیر فعالی هم در مجلس حضور دارند.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها