کد خبر: 406550
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۲ ۱۴:۳۴:۱۴
| |

چرا اسرائیل یک تهدید برای امنیت ایرانیان است؟

ایران و اسرائیل در چهل سال گذشته دشمنی آشکاری با یکدیگر داشته اند و هر کدام دیگری را تهدیدی برای خود در نظر دارند. ایران رژیم اسرائیل را دشمن خود و مسلمانان و غاصب سرزمین فلسطین می داند. در این میان، ممکن است عده ای این سوال را مطرح کنند که آیا اسرائیل تهدیدی علیه امنیت ایران است؟ در واقع از نظر ملاحظات امنیت ملی چرا باید مقابله با اسرائیل را ادامه داد؟

چرا اسرائیل یک تهدید برای امنیت ایرانیان است؟
کد خبر: 406550
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۲ ۱۴:۳۴:۱۴

اعتمادآنلاین| ایران و اسرائیل در چهل سال گذشته دشمنی آشکاری با یکدیگر داشته اند و هر کدام دیگری را تهدیدی برای خود در نظر دارند. ایران رژیم اسرائیل را دشمن خود و مسلمانان و غاصب سرزمین فلسطین می داند.

در این میان، ممکن است عده ای این سوال را مطرح کنند که آیا اسرائیل تهدیدی علیه امنیت ایران است؟ در واقع از نظر ملاحظات امنیت ملی چرا باید مقابله با اسرائیل را ادامه داد؟

در همین رابطه، دکتر رضا نصری کارشناس سیاست خارجی و حقوق بین الملل در رشته توییتی به این مسئله پرداخته و درخصوص تاثیر اقدامات رژیم صهیونسیتی بر امنیت ایران و ایرانیان نوشت:

‏1) در کنار سلاح شیمیایی و بیولوژیک، تخمین زده شده اسرائیل بین 150 تا 400 کلاهک هسته‌ای دارد. هیچ سازوکار و نظارت بین‌المللی نیز شامل حال آن نمی‌شود. این یک تهدید جدی نه فقط برای ایرانِ امروز و تحت حاکمیت جمهوری اسلامی که تهدیدی برای نسل‌های آینده ایران است.

توئیت رضا نصیری

2) این ادعا که با تغییر حکومت در ایران یا با «به‌رسمیت شناختن اسرائیل» این تهدید رفع می‌شود نیز ادعای خام و ساده‌لوحانه‌ایست که با اصل احتیاط و دوراندیشی و منطق قدرت هیچ تناسبی ندارد!

‏3) در هر شرایطی، مادام که اسرائیل «سلاح کشتار جمعی» دارد، ایران ناگزیر است برای ایجاد توازن و بازدارندگی در منطقه هزینه کند! خلع سلاح اسرائیل و کاهش برد موشکی آن هم باید به مهم‌ترین مطالبه ایران، از مهم‌ترین مطالبات جامعه مدنی و به یک درخواست «رسمی» در مجامع بین‌المللی تبدیل شود.

4) در این راستا، انگ «یهودستیزی»، تهمت حمایت از «تروریسم» و فضاسازی و حساسیت‌آفرینی در مورد «هزینه حمایت» از فلسطین و غزه و لبنان و سوریه نیز نباید خللی در طرح و پافشاری بر این مطالبه ملی وارد سازد.

‏5) این تهمت‌ها و فضاسازی‌ها - و القا اینکه تکاپوی ایران در منطقه صرفاً ریشه در ایدئولوژی نظام و ماجراجویی ایران دارد - دقیقاً به این منظور طراحی شده که بحث «خلع سلاح» به حاشیه کشانده شود.

‏6) هر حکومتی در ایران - و هر شهروند ایرانی - که ذره‌ای دوراندیشی و دغدغه امنیت خود و نسل‌های آینده را داشته باشد از کنار توان کشتار جمعی اسرائیل با اغماض عبور نمی‌کند.

منبع:

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها