کد خبر: 406559
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۲ ۱۴:۵۳:۳۷
| |

متحد نزدیک پوتین در چچن به کرونا مبتلا شد

متحد نزدیک رئیس‌جمهوری روسیه مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا و در یک بیمارستان در مسکو بستری است.

متحد نزدیک پوتین در چچن به کرونا مبتلا شد
کد خبر: 406559
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۲ ۱۴:۵۳:۳۷

اعتمادآنلاین| رمضان قدیروف، مرد شماره یک جمهوری خودمختار چچن و متحد نزدیک رئیس جمهوری روسیه مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا و در یک بیمارستان در مسکو بستری است.


دو رسانه رسمی روسیه یعنی ریانووستی و تاس روز پنجشنبه به نقل از منابع نزدیک به مراکز بهداشتی و پزشکی اعلام کردند قدیروف با نشانه‌های احتمالی بیماری کووید-19 از چچن به مسکو منتقل و در یکی از بیمارستان‌های پایتخت تحت درمان قرار گرفته است. اگر این خبرها درست باشد، رئیس جمهوری قدرتمند و مرد شماره یک جمهوری خودمختار چچن بلندپایه‌ترین و مهم‌ترین مقام روسیه است که تا امروز به بیماری کرونا مبتلا شده است.

رسانه دیجیتالی بازا که پیش‌تر از مبتلا شدن میخاییل میشوستین (نخست‌وزیر روسیه) به کرونا خبر داده بود، نخستین رسانه‌ای بود که ماجرای انتقال قدیروف را به بیمارستانی در مسکو منتشر کرد. بر اساس آنچه رد بازا آمده، ابتدا تصور می‌شد بیماری قدیروف آنفلوانزاست اما وقتی نشانه‌های کرونا پدیدار شد و ویروس به ریه‌ها آسیب زد، مرد شماره یک چچن را با هواپیما به یکی از بهترین کلینیک‌های مسکو رساندند. خبرگزاری اینترفاکس هم البته گاهی خبرهای نادرست منتشر می‌کند، به خبر ابتلای قدیروف به کرونا اشاره کرده است.

ولادیمیر پوتین سال 2007 برای آرام کردن شورش‌ها قدیروف را به ریاست چچن منصوب کرد و او در بیش از یک دهه اخیر قدرت مطلق را در این جمهوری خودمختار در دست داشته است. رمضان فرزند احمد قدیروف، رئیس جمهوری پیشین چچن است که در 2004 ترور شد. این سیاستمدار 43 ساله ماه آوریل از یک مرکز مراقبت از بیماران کرونا بازدید و یک ماه پیش‌تر در ناچیز شمردن خطر کرونا گفته بود: مردم از ویروسی که در چین آمده بی‌خواب شده‌اند. آنها از مرگ می‌ترسند. همه ما یک روز می‌میریم. برای مردن شتاب نکنید.

منبع: همشهری

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها