کد خبر: 406654
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۳ ۱۰:۵۲:۳۵
| |

مدیریت خلاقانه در دوران پساکرونا، عامل گرایش کسب و کارهای زنان به فضای آنلاین

سومین نشست سراسری مجازی مدیران کل دفاتر امور زنان و خانواده استانداری های سراسر کشور با حضور مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده و معاون اداری و مالی کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد.

مدیریت خلاقانه در دوران پساکرونا، عامل گرایش کسب و کارهای زنان به فضای آنلاین
کد خبر: 406654
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۳ ۱۰:۵۲:۳۵

اعتمادآنلاین| فریبا نظری مشاور وزیر کشور در این جلسه ضمن تشکر از تلاش های مدیران استان ها در جهت حمایت از زنان، کودکان و خانواده‌ها و مدیریت آسیب های اجتماعی و خانوادگی بحران کرونا، بر اهمیت هدفمند نمودن و هم افزایی اقدامات و حمایت ها ضمن هماهنگی با سایر دستگاه های اجرایی و سازمانهای مردم نهاد و شبکه خیرین؛ تاکید و اظهار کرد: اقدامات هوشمندانه و خلاقانه در دوران پسا کرونا؛ آسیب های فردی و اجتماعی این بحران را کاهش خواهد داد.


وی افزود: کسب و کار های زنان که غالبا مبتنی بر فروش محصولات به صورت حضوری و نمایشگاهی بوده، متاسفانه در این مدت آسیب های جدی دیده و لذا نیازمند اتخاذ تدابیر مبتنی بر دانش و آینده نگری و استفاده بر از تجربیات موفق با شیوه های جدید و بدیع است.


مشاور وزیر کشور افزود: بحران کرونا همانگونه که سبک زندگی اجتماعی را دگرگون کرده است، مدل کسب و کارها را نیز متحول نموده و باید در این شرایط استفاده از ظرفیت های موجود در بستر فضای مجازی؛ بیشتر مورد توجه قرار گیرد.


نظری ادامه داد: شیوه های نوین کسب وکار آنلاین باید به الگوی رایج کسب و کار زنان و مشاغل خانگی تبدیل شود و دفاتر امور زنان و خانواده در امر آموزش و ترویج این مهم، موظف به برنامه ریزی و اقدامات فوری و مبتکرانه با کمک دستگاه های اجرایی و سازمانهای مردم نهاد، می باشند.


در ادامه این نشست، باجلان معاون اداری و مالی کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز ضمن تشکر از اقدامات ارزشمند دفاتر امور زنان و خانواده در حمایت از گروه های نیازمند حمایت اقتصادی و اجتماعی؛ گفت: کمیته امداد به دنبال هم‌افزایی و هدایت صحیح مجموعه حمایت ها وکمک های دولتی و غیر دولتی بوده و هدفش حمایت اصولی و عادلانه از نیازمندان واقعی است.


معاون کمیته امداد تصریح کرد: جلب مشارکت مردم و توزیع صحیح حمایت های مردمی از رسالت های کمیته امداد بوده و در این راستا سامانه سخا (پویش خیر و احسان) به بهره برداری رسیده که از طریق این سامانه و به صورت دقیق حمایت از افراد کم برخوردار؛ قابل رصد می باشد.


وی همچنین، تجمیع و یکپارچه سازی بانکهای اطلاعاتی این افراد، هم‌افزایی در جذب و توزیع عادلانه منابع، شفافیت در عملکرد و اعتماد سازی، افزایش مشارکت مردم، طبقه بندی نیازهای اولویت دار آن ها بر حسب درخواست، مشخص شدن نیاز پهنه‌های های شهری و روستایی بر حسب میزان و نوع درخواست را؛ از اهداف سامانه سخا برشمرد و از مدیران دفاتر امور زنان و خانواده استانداری های سراسر کشور درخواست نمود این سامانه در سطح استان ها معرفی، تبلیغ و مورد حمایت قرار گیرد تا حمایت ها عادلانه بین افراد کم برخوردار، تقسیم شود.


بنا براعلام پایگاه وزارت کشور،‌در این نشست مجازی، با مشارکت مدیران دفاتر امور زنان و خانواده استانداری های سراسر کشور موارد زیر نیز پیشنهاد شد: تلاش برای برقراری ارتباط تولیدکنندگان مشاغل خانگی با فروشگاه های آنلاین فعال و معتبر؛ هماهنگی و همکاری با دستگاه های متولی آموزش مستمر زنان کارآفرین و تولید کننده؛ تبلیغ و ترویج کسب و کار های آنلاین و فروش اینترنتی محصولات بررسی شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها