کد خبر: 406672
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۳ ۱۱:۳۶:۲۹
| |

مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم:

مجلس یازدهم شروع نشده برخی برای کسب کرسی‌ آشفته بازار راه انداخته‌اند

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: هنوز مجلس یازدهم شروع نشده برخی آقایان برای کسب کرسی‌ها آشفته بازاری و شلوغی راه انداخته‌اند، در شان مجلس نیست که هرکسی از ناحیه خود احساس تکلیف کند و داوطلب کرسی ریاست شود. این وضعی که راه انداخته‌اند حس خوبی به مردم نمی‌دهد.

مجلس یازدهم شروع نشده برخی برای کسب کرسی‌ آشفته بازار راه انداخته‌اند
کد خبر: 406672
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۳ ۱۱:۳۶:۲۹

اعتمادآنلاین| مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم، در رابطه با «چالش‌های منتخبین مجلس یازدهم برای کسب کرسی ریاست» گفت: داوطلب شدن برای کسب کرسی ریاست در مجلس حق هر نماینده‌ای است، هنوز مجلس یازدهم شروع نشده برخی آقایان برای کسب کرسی‌ها آشفته بازاری و شلوغی راه انداخته‌اند، در شان مجلس نیست که هرکسی از ناحیه خود احساس تکلیف کند و داوطلب کرسی ریاست شود. این وضعی که راه انداخته‌اند حس خوبی به مردم نمی‌دهد. باید قدری دوستان کنار بایستند تا کرسی ریاست به آنها پیشنهاد شود و بگویند شما اصلح هستید و با خواهش دیگر نمایندگان به کرسی بنشینند نه با لابی‌گری. این لابی‌گری‌های گسترده در شان مجلس نیست.

او در مورد حضور خود در مجلس یازدهم گفت: هیچ برنامه و انگیزه‌ای برای حضور در هیات رئیسه مجلس یازدهم ندارم حتی به آن فکر هم نمی‌کنم. در مجلس یازدهم به عنوان عضو کمیسیون امنیت ملی حضور دارم ولی اینکه آیا ریاست این کمیسیون هم دراختیار بنده قرار بگیرد یا خیر، بسته به رای دیگر اعضا دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد کاهش اختیار رئیس مجلس که نمایندگان مجلس یازهم به دنبال آن هستند گفت: این کاهش اختیارات رئیس نیست، اصلاح توزیع اختیارت است. در آئین‌نامه‌های قبلی مجلس، زمینه اعمال نظر نمایندگان در آن فراهم تر بود و رئیس مجلس به نظر نمایندگان خود را مقید می‌دانست، اما با تغییر آئین‌نامه نمایندگان در اداره مجلس خیلی تاثیر ندارند و این بوجود آوردنده برخی نقایص است. در مجلس یازدهم تلاش بر این است که قدری این حوزه اختیارات تعدیل شود. فقط در ایران است که رئیس مجلس داریم در کشور های دیگر رئیس مجلس speaker of parliament محسوب می شود و سخنگوی پارلمان است چیزی به عنوان رئیس مجلس نداریم. می خواهیم در مجلس یازدهم به حالت قبل برگردیم، اگر نماینده در مقابل ملت پاسخگو است باید در مجلس تاثیر گذار باشد.

نماینده مردم قم در مجلس دهم در مورد عملکرد مجلس دهم اظهار کرد: خداوند را بخاطر فرصت خدمتگزاری که به بنده داد شاکر هستم و از قصور و تقصیری که در این زمینه انجام دادم، استغفار می‌کنم. تلاشم در این مجلس دفاع از منافع ملت و کشور بود. نمی‌توانم مدعی باشم که حق مطلب را ادا کردم. به کلیت مجلس دهم نمره قبولی نمی‌دهم. در مجلس دهم کارهای بسیار بزرگی صورت گرفت که رئیس مجلس هم آن ها را در اختتامیه قرائت کرد ولی کارهای بزرگتری هم داشتیم که اگر هیات رئیسه مجلس کامل به آنها عمل می‌کرد و کمیسیون‌ها را هم افزا و هماهنگ می‌کرد و به تلاش فردی نمایندگان جهت می‌داد، کارهای بزرگتری هم شکل می‌گرفت.


او ادامه داد: اگر مجلس به وظیفه خود عمل می‌کرد، بار گرانی، تورم و معیشت بر گُرده مردم سنگینی نمی‌کرد. مجلس، دولت را در خط خود قرار نداد و در خصوص شفافیت که مسئله کلیدی است به طور جد وارد نشد. یک هیات رئیسه قوی و هدفمند، مسیر مجلس را ترسیم و مجلس را کارآمد می‌کند. آنچه که ضربه به نظام، مملکت و مردم است آسیب دیدن اعتماد مردم است. مجلس باید در سالم سازی بدنه دستگاه های دیگر با قوانین مقابله با فساد این کار را می کرد اما این کار را نکرد.

ذوالنور افزود: از مجلس دهم گله‌مندیم. امیدوریم نمایندگان مجلس یازدهم به مسائل مهم بپردازند تا اعتماد مردم بازسازی شود. مردم از اول انقلاب تاکنون از نبود و کمبود گله نداشتند، از فساد و تبعیض گله داشتند مهم‌ترین اقدامی که مجلس یازدهم باید در کنار رونق اقتصاد به آن بپردازد، مقابله با فساد است.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها