کد خبر: 406820
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۴ ۰۹:۱۷:۵۰
| |

بایدن جایگزین ترامپ می‌شود

استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه کارولینا گفت: من خوش‌بین هستم که رئیس‌جمهور آینده بایدن باشد و وی به زودی به برجام بپیوندد. فکر نمی‌کنم ترامپ مجدداً انتخاب شود مگر اینکه اتفاق عجیبی رخ دهد.

بایدن جایگزین ترامپ می‌شود
کد خبر: 406820
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۴ ۰۹:۱۷:۵۰

اعتمادآنلاین| کریستوفر فررو استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه کارولینا است. تخصص وی سیاست خارجه آمریکا است.

وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود در مورد تنش‌های ایران و ایالات متحده آمریکا را بیان کرده است.

کریستوفر فررو در ابتدا با ابراز تاسف از شرایط ایرانی‌ها برای مقابله با کرونا گفت: من فکر نمی‌کنم که اکثر آمریکایی‌ها از درد و رنج مردم ایران ناشی از تحریم‌ها آگاه باشند. رسانه‌های خبری ما بسیار به امور مربوط به ایالات متحده متمرکز می‌شوند و کم‌تر چیزی راجع به تاثیر تحریم‌ها بر مردم ایران می‌گویند، به ویژه اینکه ما به شدت خود با بحران کرونا درگیر هستیم.

وی افزود: من معتقدم اگر آمریکایی پیامدهای کامل تحریم‌ها و فشار اقتصادی بر مردم ایران را درک کنند، اکثرشان با استراتژی جنگ اقتصادی رئیس‌جمهور ترامپ مخالفت خواهند کرد. درگیری بین کشورهای ما، بین مردم نیست. مردم ایران و آمریکا دشمن هم نیستند. اختلاف‌ها بین دولت‌ها است. مردم آمریکا رنج ایرانی‌ها را نمی‌خواهند.

وی در ادامه تاکید کرد: ایالات متحده کمک‌های بشردوستانه را از تحریم‌های خود برای کمک به ایران معاف کرده است اما این تنها ادعای آمریکایی‌هاست و در عمل چنین نیست. متأسفانه، این امر به خوبی کار نکرده است زیرا بسیاری از کشورها و تجار و شرکت‌ها در سراسر جهان بیش از حد از انجام هرگونه تجارت با ایران می‌ترسند و ترس از تحریم‌ها مانع از انجام تراکنش کشورهای مختلف جهان با ایران شده است.

فررو در ادامه تاکید کرد: ترامپ سیاست فشار بر ایران را همان‌طور که مقام‌های این کشور اعلام کردند، ترک نمی‌کند. ترامپ و اطرافیانش معتقد هستند این سیاست جواب می‌دهد و فکر می‌کنند تا زمانی که بحران کرونا وجود دارد، شرایط برای ایران سخت‌تر خواهد شد. بنابراین کشورهای مختلف را از تجارت با ایران‌ منع می‌کنند‌ و به ادامه سیاست فشار می‌پردازند.

وی هم چنین در مورد تنش‌ها و احتمال جنگ گفت: خوشبختانه ، من در آینده نزدیک جنگی را بین کشورهای خود و شما نمی‌بینم - یا امیدوارم این چنین نباشد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: من خوش‌بین هستم که رئیس‌جمهور آینده بایدن باشد و وی به زودی به برجام بپیوندد. فکر نمی‌کنم ترامپ مجدداً انتخاب شود مگر اینکه اتفاق عجیبی رخ دهد - مانند یک جنگ و یا بحرانی - که آمریکایی‌ها را مجبور کند تا در اطراف رئیس‌جمهور تجمع کنند و در کنار او باشند که این احتمال بسیار ضعیف است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها