«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

مکزیک| دماغ‌گنده با 900 پرونده قتل در چنگال قانون افتاد

پلیس مکزیک اعلام کرد رهبر یکی از مخوف‌ترین باندهای جنایت در مکزیک را که متهم به قتل دست‌کم 900 مکزیکی است در ایالتی در مرکز مکزیک دستگیر کرده است.

مکزیک| دماغ‌گنده با 900 پرونده قتل در چنگال قانون افتاد
کد خبر: 406868
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۱ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مکزیک و باندهای جنایت این کشور همچنان بخش مهمی از اخبار سرزمین آزتک‌ها را تشکیل می‌دهد. پلیس مکزیک اعلام کرد رهبر یکی از مخوف‌ترین باندهای جنایت در مکزیک را که متهم به قتل دست‌کم 900 نفر از مردم مکزیک است را در ایالتی در مرکز این کشور دستگیر کرده است.

به گزارش اعتمادآنلاین، رسانه‌های مکزیکی خبر دادند، «لوئیس جیراردو» ملقب به «دماغ‌گنده» که رهبر باند تبهکار «لاس ازتیکاس» است، دستگیر شد.

جیراردو به 2 لقب «ال تیو» و «ال ناریزون» که به معنای دماغ‌گنده است معروف بوده و پلیس اعلام می‌کند دست‌کم در 900 مورد قتل در کشور دست داشته است.

از جمله اتهامات او قتل کارمندان کنسولگری آمریکا به همراه خانواده آنهاست و به همین دلیل تحت تعقیب دولت آمریکا هم قرار دارد.

او همچنین یکی از عوامل اصلی قاچاق هروئین به ایالات متحده محسوب می‌شود.

دماغ‌گنده همچنین متهم است که 15 دانش‌آموز 15 تا 19 ساله را به دلیل ارتباط با باند ال‌چاپو (کارتل رقیب) در سال 2010 در شهر «سیوداد خوارس» به قتل رسانده است.

گفتنی است شهر سیوداد خوارس با جمعیت یک میلیون 300 هزار نفری تنها طی سال‌های 2008 تا 2012 شاهد 3700 مورد قتل بود، رقمی که این شهر را به یکی از خطرناک‌ترین شهرهای جهان تبدیل کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها