کد خبر: 406918
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۴ ۱۲:۵۷:۰۰
| |

ناصر حجازی می‌خواست رقیب احمدی‌نژاد شود؟

شاید کمتر کسی یادش باشد که ناصر حجازی در انتخابات سال 84 برای ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

ناصر حجازی می‌خواست رقیب احمدی‌نژاد شود؟
کد خبر: 406918
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۴ ۱۲:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ناصر حجازی؛اسطوره استقلال در سال 1384 تلاش کرد با ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری چند مسئله مهم را به جامعه معرفی کند.

او همیشه عقیده داشت سیاسیون نباید برای کسب شهرت و اعتبار وارد ورزش شوند و وقتی سیاسیون می‌توانند وارد ورزش شوند چرا ورزشی‌ها وارد سیاست نشوند.

او در اولین مصاحبه خود با خبر ورزشی پیش از ثبت‌نام در وزارت کشور عقیده داشت که او را تأیید صلاحیت نمی‌کنند، اما تلاشش را در این زمینه می‌کند: «من می‌روم ثبت‌نام می‌کنم تا همه متعجب شوند و ببینند حضور یک ورزشی در یک مقام سیاسی چقدر عجیب است، بلکه بفهمند حضور آنها هم در ورزش عجیب و نگران‌کننده است. اگر تأیید صلاحیتم کردند که بعید است و رأی آوردم، برای هر وزارتخانه بهترین گزینه را پیدا می‌کنم، اما اجازه نمی‌دهند تا آن مرحله جلو بروم و اصلا تأیید صلاحیت نمی‌کنند، اما حداقل این‌‌جوری حرفم را که ورزش جای آنها نیست زده‌ام».

ناصر حجازی اعلام کرده بود اگر تأیید صلاحیت شود، 30 میلیون رأی خواهد داشت و به همین واسطه بهترین نفرات را در کابینه خود انتخاب می‌کند.

طبق انتظار اما او با توجه به اینکه «رجل سیاسی» نبود، رد‌صلاحیت شد و کنار رفت. بخشی از مصاحبه او با خبر ورزشی بعد از ردصلاحیت‌شدنش جالب است؛ جایی که باز کم سیاسیون از نیش زبان حجازی در امان نماندند: «به این دلیل وارد این کارزار شدم که سیاسی‌ها متعجب و ناراحت شوند و حالا هم بدون تعارف می‌گویم همان‌طور که سیاسی‌ها دوست ندارند ما ورزشی‌ها سمت منصب و کار و تخصص آنها برویم، ما ورزشی‌ها هم دوست نداریم آنها وارد فوتبال شوند، چون تخصص لازم را ندارند».


ناصر حجازی نظرش را درباره دوران پساانتخابات 88 این‌گونه بیان کرد: «در هر خانواده‌ای اختلاف عقیده وجود دارد و امیدوارم با تعامل هر دو جناح، دست به دست هم ایرانی آباد و مترقی بسازیم».

منبع: شرق

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها