کد خبر: 407048
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۵ ۱۰:۱۶:۰۰
| |

عضو فراکسیون امید در مجلس:

برخی بارشان را پس از نمایندگی در مجلس می‌بندند

عضو فراکسیون امید در مجلس گفت: اینکه نماینده‌ای بار خود را پس از نمایندگی می‌بندد اشتباه است.

برخی بارشان را پس از نمایندگی در مجلس می‌بندند
کد خبر: 407048
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۵ ۱۰:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| «داود محمدی»، عضو فراکسیون امید مجلس در مجلس دهم، در پاسخ به این سوال که پس از نمایندگی به چه کاری مشغول خواهید شد؟ به خبرنگار سیاسی برنا گفت: بنده از ابتدا معلم بودم و تدریس می‌کردم. در آموزش و پرورش و همچنین نهادهای دیگری چون وزارت کشور و فرمانداری فعالیت کردم اما عمده فعالیت بنده، تعلیم، تربیت و آموزش و پرورش است. در حال حاضر همین حوزه یعنی کلاس درس و رفت و آمد به نهادهای آموزشی را ادامه خواهم داد.

محمدی درباره تصور مردم مبنی بر اینکه نمایند‌گان به تعبیری بار خود را می‌بندند، تصریح کرد: این برداشت اشتباهی است و باید این نگاه در مردم اصلاح شود. اولا مجلس در کشور جایگاهی برای خود دارد و این جایگاه واقعی را باید پیدا کند. در حال حاضر مجلس به دلایل مختلف در جایگاه واقعی خود قرار ندارد که با آن دلایل موارد را مورد تحلیل و بررسی، ارزیابی، علت یابی و آسیب شناسی قرار داد.

او افزود: ما کشوری هستیم که بر این باوریم در آن دموکراسی، آزادی و استقلال داریم و به ویژه به رأی مردم و جمهوریت اعتقاد داریم. ما دو واژه جمهوری یعنی مردم و اسلام که مبنای اعتقادی ما است را داریم. بنابراین مجلس نیز باید این بحث جمهوریت را به منصه ظهور برساند و آن در جامعه ثابت کند.

این عضو فراکسیون امید تاکید کرد: به هر حال نماینده از سوی مردم انتخاب شده است. اگر مردم با این نگاه، نماینده انتخاب کردند، این نگاه اشتباه است و باید اصلاح شود. اساسا نباید نماینده‌ای انتخاب شود که بخواهد پس از چهارسال بار خود را ببندد. اگر در انتخاب نماینده اشتباه صورت گیرد نشان دهنده این است که در جامعه ما همچنان این فرهنگ جا نیفتاده است که باید چگونه نماینده انتخاب کرد.


او با بیان اینکه این بار خود بستن در مورد برخی نمایندگان صدق می‌کند اما در مورد برخی دیگر این گونه نیست، توضیح داد: به هر حال ایرادی است که وجود دارد. نگاه مردم نیز باید اصلاح شود. اگر در واقع نماینده‌ای به مجلس می‌آید و بار و پشت خود را می‌بندد و این گونه رفتار می‌کند اصل قضیه دچار مشکل شده که باید آن را اصلاح کرد. مردم نیز نباید چنین افرادی را انتخاب کنند و نباید فضایی ایجاد شود که این گونه نمایندگان وارد مجلس شوند.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس عنوان کرد: ما در این مدت تلاش کردیم مسئولیت‌هایی که به ما واگذار شده است را به درستی انجام داده و امانت دار باشیم.

او در مورد استفاده از نمایندگان با تجربه در دولت نیز تاکید کرد: کسی که چهار سال نماینده بوده تجارب زیادی دارد و مجلس نیز جایی است که به صورت همه جانبه در حوزه های مختلف، تجربه کسب می‌کنیم، طبیعتا فردی هم که مجلس آمده، سوابق اجرایی از گذشته داشته است و بنابر دلایلی به مجلس آمده است. از این تجارب چه در دولت و چه در دستگاه های دیگر باید استفاده شود که امر پسندیده ای است.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها