رئیس کل دادگستری استان گلستان به چه کسانی هشدار داد؟

رئیس کل دادگستری استان گلستان ضمن دعوت از سمن‌ها برای فرهنگ سازی و حساسیت مردم به موضوع مراتع، گفت: واگذاری زمین‌های دولتی به افراد خاص با هیچ بهانه‌ای توجیه پذیر نیست و دادگستری در برخورد با متخلفان تعارف ندارد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان به چه کسانی هشدار داد؟
کد خبر: 407059
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۵ ۱۰:۵۰:۲۱

اعتمادآنلاین| هادی هاشمیان اظهار کرد: با اقداماتی که انجام شد، مردم و دستگاه‌های اجرایی نسبت به تخریب جنگل و قطع درختان حساس شده‌اند و تخریب آنها را به دستگاه‌های متولی گزارش می‌کنند، اما درباره مراتع این حساسیت وجود ندارد.

وی افزود: متاسفانه در استان، شاهد هستیم برخی افراد شبانه ده‌ها هکتار از مراتع را شخم می‌زنند و کشت و کار می‌کنند و زمانی گزارش به ما به می‌رسد که این مراتع حسابی آسیب دیده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه به گواه کارشناسان خطر ریزگرد بیخ گوش گلستان است از سمن‌ها دعوت کرد که برای فرهنگ سازی و حساسیت مردم به موضوع حفظ مراتع هم ورود کنند.

هاشمیان با اشاره به موضوع غیرقانونی واگذاری اراضی دولتی، عنوان کرد: اداره راه و شهرسازی در واگذاری زمین‌های دولتی باید افرادی را که در قالب تعاونی هستند و تاکنون از تسهیلات دریافت زمین بهره مند نشده‌اند در اولویت قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: واگذاری زمین‌های دولتی به افراد خاص با هیچ بهانه‌ای توجیه‌پذیر نیست و دادگستری در برخورد با متخلفان تعارف ندارد.

این مقام ارشد قضایی استان در ادامه سخنان خود بار دیگر از دستگاه‌های دولتی خواست که تا پایان امسال برای املاک و زمین‌هایی که در اختیار دارند سند بگیرند.

هاشمیان یادآور شد: یکی از مهمترین علل زمین‌خواری و تعرض به زمین‌های دولتی و منابع طبیعی، سند نداشتن این زمین‌هاست.

وی همچنین از دستگاه‌ها خواست که امسال دریافت سند و تعیین تکلیف اراضی دولتی و ملی را در اولویت کار خود قرار دهند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها