منتخب مردم در مجلس یازدهم:

افرادی با دست آلوده توانایی نظارت ندارند

منتخب مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس یازدهم گفت: نمی‌توان از فردی که دست‌ آلوده دارد انتظار نظارت داشت چراکه هیچ وقت نمی‌‌توان با دستمال کثیف شیشه‌ای را پاک کرد.

افرادی با دست آلوده توانایی نظارت ندارند
کد خبر: 407078
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۵ ۱۱:۲۵:۵۰

اعتمادآنلاین| عیسی جعفری در همدان با اشاره به معیارهای انتخاب رئیس مجلس و هیات رئیسه آن اظهار کرد: مردم انتظار دارند که مجلس دوره یازدهم مجلس در تراز انقلاب باشد و بتواند در ابعاد داخلی و خارجی در مسیر تحقق اهداف مردم و نظام حرکت کند.

وی بیان کرد: اگر مجلس در تراز مردم و نظام نباشد قطعا نمی‌تواند خود را که برخواسته از بطن جامعه انقلابی است و با همین شعار نیز به جلو آمده و مردم نیز به آن اعتماد کرده‌اند، بچرخاند.

منتخب مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: همه کسانی که می‌خواهند در هیات رئیسه کاندیدا شوند باید حداقل ویژگی وقف خود برای خدمت مردم به منظور ایجاد اشتغال، جهش تولید و دفاع از آرمان‌‌هایی نظام و انقلاب را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اعضای هیات رئیسه مجلس به ویژه خود را باید در حرکت و موقعیت شهید حاج قاسم سلیمانی ببینند که از آرمان‌های نظام و انقلاب در بیرون از مرزها نیز دفاع و پشتیبانی می‌کند گفت: اعضای هیئت رئیسه باید افرادی باشند که در گذشته در این عرصه امتحان خود را پس داده باشند.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر این افراد دارای ویژگی‌های مورد نظر باشند مجلس حتما به آنها رای خواهد داد در غیر این صورت ممکن است اقبالی به رای دادن به آنها نشان داده نشود.

وی پاکدستی هیات رئیسه و رئیس مجلس را از ویژگی‌های مهم تلقی کرد و افزود: از آنجا که ما مسلمان هستیم و از طرفی نظام اسلامی داریم؛ به هیچ وجه دین و اعتقادات ما خارج از پاکدستی را برنمی‌تابد.

جعفری گفت: اینکه در راس مجلس افرادی پاکدست نباشند قابل قبول نیست چون نماینده‌ای که پاکدست نیست در انجام نظارت دچار مشکل می‌شود.

وی با بیان اینکه ما دو موضوع را از مجلس انتظار داریم یکی قانونگذاری خوب و دیگری نظارت بر اجرای درست قانون افزود: 80 تا 90 درصد عمده مشکلات به حوزه نظارتی مجلس برمی‌گردد و تنها 10 تا 20 درصد به حوزه قانون‌گذاری مربوط می‌شود.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس یازدهم خاطرنشان‌ کرد: نمی‌توان از فردی که دست‌ آلوده دارد انتظار نظارت داشت چراکه هیچ وقت نمی‌‌توان با دستمال کثیف شیشه‌ای را پاک کرد.

وی با بیان اینکه مجلس، دولت و قوه قضائیه هر کدام به عنوان قوای مستقل بنا نیست که باهم درگیر شوند گفت: هر کدام از اینها قرار است کار خود را انجام دهند که در این صورت به اهداف مورد نظر خواهیم رسید.

جعفری با تاکید به اینکه باید در قانون‌گذاری بیشتر بر لوایح دولت توجه داشت و به سمتی پیش نرفت که ما باید طرح ارائه بدهیم افزود: باید دولت لایحه‌ای ارائه دهد و مجلس بررسی لازم را انجام و به نوعی چکش‌کاری کند و بعد آن را در صورت لزوم تصویب کند و تحویل دولت دهد.

وی با بیان اینکه دولت نیز باید با ما تعامل داشته باشد که این موضوع به اجرای درست قانون در مقابل تصویب آن برمی‌گردد گفت: حرف قابل قبولی نیست اگر دولت در انجام وظیفه تعلل دارد و مجلس قرار بود نظارت کند، از آن به عنوان ناسازگاری تلقی شود و بگویند بین مجلس و دولت تعامل نیست!

هیات رئیسه مجلس باید بتواند نظارت خود را به خوبی انجام دهد‌

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس یازدهم در این زمینه مثالی زد و بیان کرد: ممکن است مسوولی گزارش خوبی از میزان اشتغالزایی بدهد اما من نماینده نمی‌توانم بپذیرم که آمار درست باشد چون در بطن جامعه می‌بینم که خود را نشان نداده در نتیجه به عنوان نماینده مردم؛ وزرای مربوطه را بازخواست می‌کنم و توضیح می‌خواهم که این موضوع نباید عدم تعامل با دولت تلقی شود.

وی افزود: معتقدم تعامل در آماده کردن ریل برای حرکت رو به جلوست و اجازه ندهیم دولت از افراد ناتوان برای حرکت ریل از نقطه‌ای به نقطه دیگر استفاده کند چون اگر دولت نتواند قطار ما را حرکت دهد و من سکوت کنم و دم نزنم به وظیفه خود عمل نکرده‌ام.

جعفری با بیان اینکه هیات رئیسه مجلس باید تعامل داشته و شجاع و پاکدست باشد و بتواند نظارت خود را به خوبی انجام دهد‌ خاطرنشان کرد: اگر هیات رئیسه پاکدست نباشد ممکن است دیگران از او سوء استفاده کنند؛ وقتی نماینده‌ای پاکدست نباشد همه او را به شیوه‌ای راضی نگه‌ می‌دارند و این یعنی حق میلیون‌ها مردم ضایع می‌شود.

وی با بیان اینکه این موضوعات نه تنها در انتخاب هیات رئیسه بلکه در حوزه انتخابات کاندیداهای مجلس نیز صدق می‌کند افزود: قدرت مدیریت با اجرا در مجلس متفاوت است، مجلس از هرچیز دیگری هم متفاوت است چون تمام 290 نماینده‌ای که انتخاب شده‌اند و وارد مجلس می‌شوند، هدفی دارند.

منتخب مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس یازدهم بیان کرد: اینطور نیست که من به عنوان نماینده منطقه محروم بهار و کبودراهنگ انتخاب شدم که برای گرفتن رای مردم در هر روستا حضور یافته بودم و حال بزرگ و کوچک وقتی مرا در جایی می‌بینند می‌گویند ایشان نماینده ماست، تفاوتی با کسی که از تهران انتخاب شده، داشته باشم.

وی با اشاره به اینکه وقتی از مردم تهران سوال کنید نماینده شما کیست شاید به نام نشناسند اما با نشان دادن عکس می‌شناسند با وجود اینکه چندماه از مدت زمان انتخابات نگذشته است اظهار کرد: اینها نه تنها تفاوت نیست بلکه باید گفت آنهایی که از نقاط محروم و دوردست آمده‌اند با سختی بیشتری وارد شده‌اند و وقتی این زحمات را همه کشیده و در این جایگاه قرار گرفته‌اند، حال مدیریت بین نماینده، مدیریت ظاهری نخواهد بود.

جعفری افزود: اگر کسی بالا نشست و منیت و تکبر داشت در آینده شکست خواهد خورد چون مجلس هر سال انتخاب دارد و افرادی که امسال رای داده‌اند دیگر سال بعد به او رای نخواهند داد.

وی با تأکید بر اینکه رئیس مجلس باید به قانون اساسی، آئین‌نامه داخلی و اسناد بالادستی اشراف داشته باشد تاکید کرد: مدیریت در مجلس دشوار است و رئیس مجلس باید از هر نظر فردی آماده باشد و بتواند چارچوب‌های لازم را رعایت کند.

منتخب مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس یازدهم با بیان اینکه معتقدم این دوره نیز رئیس مجلس با رای بالایی انتخاب می‌شود بیان کرد: در حوزه داخلی، مجلس یازدهم دارای فراکسیون نیروهای انقلابی بالایی است و تقریبا 240 کرسی دارد؛ قطعا این فراکسیون مردمی نیروهای انقلاب در روز اصلی رای‌گیری در صحن علنی کاندیدای واحدی را خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه وقتی از بیرون به داخل مجلس نگاه می‌کنیم و رای بالا را می‌بینیم، می‌گوییم اگر این مجلس اراده کند می‌تواند به راحتی جلوی هر مفسده‌ای را در کشور بگیرند گفت: در این شرایط امید مردم بالا می‌رود و در مورد هر چیز دیگری نیز در داخل مجلس همین جریان حاکم است.

جعفری خاطرنشان کرد: نگاه بیرونی نیز بالطبع همین است، وقتی نگاه بیرونی متوجه شود که هیات رئیسه مجلس با رای بالا انتخاب شده می‌داند که در نظام جمهوری اسلامی ایران، مردم مجلسی را انتخاب کردند که اتحاد و همدلی در آن موج می‌زند و این همدلی در مقابل بیگانه صدای واحدی خواهد داشت.

وی با تاکید به اینکه اگر بنا شد مجلسی قانونی تصویب کند که با جنایتکاران آدم‌کشی مانند اسرائیل برخورد کند، دیگر این آرا پایین نخواهد آمد و دشمن نیز حساب خود را می‌کند گفت: در ارتباطات بیرونی هر حرف و بحثی هم وجود داشته باشد اثرگذار نخواهد بود و در حالی که این همدلی و اتحاد مجلس می‌تواند اثربخشی خود را داشته باشد.

منتخب مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس با بیان اینکه دشمنان می‌دانند هرچه درون کشور بین مسوولان تشتت و اختلاف آراء باشد زمینه‌سازی برای نفوذ آنها مهیا خواهد بود گفت: یکی از راه‌های جلوگیری از نفوذ دشمن این است که ابتدا در انتخاب افراد دقت کنیم و بعد با اتحاد و همدلی مقابل بیگانگان بایستیم تا شاهد اثربخشی در آرمان‌های نظام باشیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها