کد خبر: 407085
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۵ ۱۱:۵۷:۰۰
| |

چهره‌ها برای حفاظت از جنگل‌های آمازون گرد هم می‌آیند/ جین فوندا و مورگان فریمن در صدر برنامه خیریه آنلاین

یک برنامه زنده که در سطح جهان به صورت آنلاین پخش می‌شود می‌خواهد برای «صندوق اورژانسی آمازون» پول جمع کند.

چهره‌ها برای حفاظت از جنگل‌های آمازون گرد هم می‌آیند/ جین فوندا و مورگان فریمن در صدر برنامه خیریه آنلاین
کد خبر: 407085
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۵ ۱۱:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ رویا دیانت- یک برنامه زنده که در سطح جهان به صورت آنلاین پخش می‌شود می‌خواهد برای «صندوق اورژانسی آمازون» پول جمع کند. این برنامه قرار است بیست‌و‌هشتم ماه مه (8 خرداد) برگزار شود.


به گزارش اعتمادآنلاین، این صندوق ماه گذشته راه‌اندازی شده و افراد بومی منطقه هدایت آن را برعهده دارند تا به درخواست‌های کمک در منطقه در دوران کووید-19 امداد اورژانسی برساند.


جین فوندا، مورگان فریمن، کارلوس سانتانا، پیتر گابریل و تعداد بسیار زیادی از هنرمندان دیگر به رهبران و دانشمندان بومی و ائتلافی از ان‌جی‌او‌ها می‌پیوندند تا رخداد لایو استریم «هنرمندان متحد برای آمازونیا: حفاظت از محافظان» را به نمایش بگذارند.


این برنامه توسط بنیاد «هنرمندان برای آمازونیا» سازمان‌دهی می‌شود.


این رخداد دو ساعته از ساعت 8 شب به وقت منطقه آغاز می‌شود و تا ساعت 10 شب ادامه خواهد داشت (4 تا 6 صبح به وقت ایران) و مجری آن اونا چاپلین بازیگر سریال «بازی تاج و تخت» خواهد بود. این لایو استریم را می‌توان از طریق فیس‌بوک و وبسایت رخداد تماشا کرد.


پول‌های جمع‌آوری‌شده برای جلوگیری و مراقبت اورژانسی، تامین غذا و لوازم پزشکی، ارتباطات و تخلیه اورژانسی، حفاظت و امنیت برای مناطق بومی و افزایش مقاومت غذایی و اجتماعی خرج می‌شود.


صندوق اورژانسی آمازون می‌خواهد طی 60 روز آینده برای «محافظان جنگل» پنج میلیون دلار جمع‌آوری کند تا آن‌ها بتوانند در تمام 9 منطقه آمازون از خودشان مقابل پاندمی محافظت کنند.


لایو استریم «هنرمندان متحد برای آمازونیا» شامل نمایش‌های موسیقی اجرا شده در خانه، مصاحبه و درخواست عمل می‌شود. نمایش‌ها توسط هربی هنکاک، راکی داوونی، باتراسکاچ کلینتون، کری الوس، آلفره وودارد، وید دیویس، واگنر مورا و آیوان لینس و لوچیانا سوزا برندگان برزیلی جایزه گرمی اجرا می‌شود.


سارا دوپون موسس بنیاد کمک آمازون و از ‌کارگردان‌های فیلم «رودخانه طلا» گفت: «این رخداد بخشی از اتحادی خارق‌العاده از سازمان‌ها و افرادی است که متعهد به حفاظت از گوناگون‌ترین منطقه بیولوژیکی زمین هستند. استخراج غیرقانونی طلا یکی از خطرناک‌ترین انواع جنگل‌زدایی در آمازون است و در اکوسیستم جیوه پخش می‌کند.

از زمان شروع پاندمی، استخراج طلا در آمازون به درجات انفجاری رسیده و خشونت و کووید-19 را وارد مناطق بومی کرده است. حالا آمازون به نقطه عطفی رسیده و محافظان آن در خطر جدی هستند. اتفاقی که در آمازون می‌افتد بر همه‌مان اثر می‌گذارد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها