کد خبر: 407204
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۶ ۰۸:۳۲:۲۰
| |

نعیم قاسم:

آزادی جنوب لبنان خط بطلانی بر مقوله شکست ناپذیر بودن ارتش صهیونیستی بود

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در سالروز آزادی جنوب لبنان از اشغال رژیم صهیونیستی گفت: چنین روزی مسیر منطقه را به لحاظ سیاسی، فرهنگی و جهادی تغییر داد و ما از نومیدی به سمت امید، از تسلیم به سمت مقاومت و از ذلت به سمت شکوه و از شکست به سمت پیروزی حرکت کردیم.

آزادی جنوب لبنان خط بطلانی بر مقوله شکست ناپذیر بودن ارتش صهیونیستی بود
کد خبر: 407204
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۶ ۰۸:۳۲:۲۰

اعتمادآنلاین| معاون دبیرکل حزب الله لبنان سالروز آزادی جنوب لبنان از اشغال رژیم صهیونیستی (25مه 2000) را نقطه عطفی در تاریخ منطقه برشمرد.

به گزارش شبکه خبری المنار، شیخ نعیم قاسم گفت: چنین روزی مسیر منطقه را به لحاظ سیاسی، فرهنگی و جهادی تغییر داد و ما از نومیدی به سمت امید، از تسلیم به سمت مقاومت و از ذلت به سمت شکوه و از شکست به سمت پیروزی حرکت کردیم.

وی افزود: روز ملی مقاومت و آزادی جنوب لبنان، خط بطلانی بر مقوله شکست ناپذیر بودن ارتش صهیونیستی بود، چرا که معاون دبیرکل حزب اللههمبستگی و مثلث «ارتش، ملت و مقاومت» آن را مقهور ساخت و حوادث ثابت کرد که ابرقدرت ها طرفدار اسرائیل هستند و نمی توان به راه حل های تحت نظارت آمریکا و غرب اعتماد کرد زیرا آنها خود عامل وجودی رژیم اسرائیل و اشغالگری های آن هستند و از تجاوزگری و غصب سرزمین فلسطین توسط این رژیم حمایت می کند.

مقام ارشد حزب الله همچنین گفت: مقاومت و آزادسازی، درهای پیروزی در لبنان و فلسطین و منطقه را علیه اسرائیل و طرح های آمریکا و دست نشانده اش داعش گشود و نسل هایی را به وجود آورد که در مقابل دشمن کوتاه نمی آیند و تسلیم نمی شوند.

وی افزود: مقاومت دنبال ساختن کشور، حل و فصل امور مردم، گسترش عدالت بین شهروندان و انتقال کشور از اقتصاد رانتی به اقتصاد تولیدی و مبارزه با فساد و حاکمیت قانون است.

معاون دبیر کل حزب الله گفت: ما همچنان در قلب معرکه قرار داریم و خطر، تهدیدی واقعی برای فلسطین، لبنان و منطقه به شمار می رود، از این رو مقاومت باید در بالاترین سطح آماده باش قرار داشته باشد.

رژیم صهیونیستی در سال 1982 میلادی (خرداد1361) نیمی از لبنان را اشغال کرد، در روز 25 ماه مه سال 2000 میلادی (5 خرداد 1379)، با مقاومت هجده ساله لبنانی ها مجبور به عقب نشینی شد و این روز با نام مقاومت و آزادسازی شناخته می شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها