سخنگوی وزارت خارجه چین:

منع آزمایش هسته ای به یک هنجار بین المللی تبدیل شده است

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد: چین به طور جدی به گزارش های مربوط توجه دارد «پیمان منع همه جانبه آزمایش هسته ای» ستون مهم سامانه کنترل سلاح های هسته ای بین المللی است اگرچه این پیمان هنوز به اجرا نرسیده است، اما منع آزمایش هسته ای دیگر به یک هنجار بین المللی تبدیل شده است.

منع آزمایش هسته ای به یک هنجار بین المللی تبدیل شده است
کد خبر: 407207
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۶ ۰۸:۳۶:۲۹

اعتمادآنلاین| سخنگوی وزارت خارجه چین به آمریکا هشدار داد که «ثبات راهبردی جهانی را تضعیف نسازد» و در این مسیر بیش از این پیش نرود.

جائو لی جیان روز سه شنبه در پکن اظهار کرد از آمریکا می خواهیم به طور موثر و حقیقی از اصول و اهداف «پیمان منع همه جانبه آزمایش هسته ای» حفاظت کند و اقداماتی که کمک به خلع سلاح های هسته ای جهانی و همچنین دفاع از سامانه منع گسترش سلاح های هسته ای می شود را در پیش گیرد.

گزارش ها حاکی است روزنامه «واشنگتن پست» چند روز پیش به نقل از مقامات بلندپایه دولت آمریکا گزارش کرده بود که مقامات امنیت ملی آمریکا در نشست داخلی در 15 مه، درباره احتمال از سرگیری آزمایش هسته ای صحبت کرده اند.

سخنگوی وزارت خارجه چین در این باره اعلام کرد: چین به طور جدی به گزارش های مربوط توجه دارد «پیمان منع همه جانبه آزمایش هسته ای» ستون مهم سامانه کنترل سلاح های هسته ای بین المللی است اگرچه این پیمان هنوز به اجرا نرسیده است، اما منع آزمایش هسته ای دیگر به یک هنجار بین المللی تبدیل شده است.

او با بیان اینکه این پیمان بر پایه ارتقای خلع سلاح های هسته ای، منع گسترش سلاح های هسته ای و حفاظت از صلح و امنیت جهان از اهمیت بسیار برخوردار است تصریح کرد: پنج کشور دارای سلاح های هسته ای از جمله آمریکا این پیمان را امضا کرده اند و همچنین متعهد به توقف آزمایش هسته ای شده اند.

این مقام وزارت خارجه چین از آمریکا به عنوان کشوری یاد کرد که بیشترین دفعات آزمایش هسته ای را داشته است و افزود: از آمریکا می خواهیم تعهدات لازم خود را اجرایی کند و به طور عملی از اصول و اهداف پیمان یاد شده حفاظت کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها