سیستان و بلوچستان پرگردوغبارترین استان ایران شد

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بررسی وضعیت پدیده های خاکدار کشور در سال گذشته نشان می دهد که سیستان و بلوچستان با بیش از 86 روز پدیده خاکدار کاهنده دید افقی به زیر 5000 متر، پر گردوغبار ترین استان کشور است.

سیستان و بلوچستان پرگردوغبارترین استان ایران شد
کد خبر: 407290
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۶ ۱۲:۰۲:۴۱

اعتمادآنلاین| محسن حیدری اظهار داشت: سال گذشته 29 استان کشور شاهد وقوع پدیده های خاکدار بوده اند که سبب شد تا شعاع دید افقی در تعدادی از شهرهای آن ها به 5000 متر و کمتر از آن برسد.

وی با اشاره به خروجی نقشه های مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی افزود: بررسی ها نشان می دهد که در استان های مازندران و خراسان شمالی در سال گذشته هیچ پدیده خاکدار کاهنده دید افقی به زیر 5000 متر رخ نداده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری به تشریح وضعیت پدیده های خاکدار در این استان پرداخت و گفت: اکثر روزهای گردوغباری استان در نواحی شمالی و در فصل وزش بادهای 120 روزه روی می دهد.

حیدری افزود: علاوه بر پنج شهرستان شمالی، برخی شهرستان های مرکزی، نوار شرقی و مرز غربی استان نیز همواره تحت تاثیر وزش بادهای 120 روزه قرار دارند که گاهی آثار این باد تا دریای عمان و جنوب پاکستان نیز کشیده می شود.

وی ادامه داد: برخلاف تصور برخی کارشناسان، وزش باد نه تنها در فصل گرم سال که در سایر فصول مانند زمستان و پاییز نیز در سیستان و بلوچستان جریان دارد طوری که این جریانات سبب شده تا استان یکی از بادخیز ترین استان های کشور باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها