کد خبر: 407326
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۶ ۱۳:۲۶:۴۳
| |

بریتیش پترولیوم استخراج گاز از میدان شاه دنیز جمهوری آذربایجان را افزایش داده است

شرکت "بریتیش پترولیوم " پیمانکار توسعه میدان گازی "شاه دنیز " جمهوری آذربایجان در سه ماه نخست سال جاری میلادی حجم استخراج گاز طبیعی در این میدان انرژی دریای خزر را افزایش داد .

بریتیش پترولیوم استخراج گاز از میدان شاه دنیز جمهوری آذربایجان را افزایش داده است
کد خبر: 407326
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۶ ۱۳:۲۶:۴۳

اعتمادآنلاین| به گزارش دفتر نمایندگی "بریتیش پترولیوم " در جمهوری آذربایجان ، در سه ماه نخست سال 2020 میلادی 4 میلیارد و 700 میلیون متر مکعب گاز طبیعی و یک میلیون تن میعانات از میدان گازی "شاه دنیز " استخراج شده است که در مقایسه با سال قبلی به ترتیب 9 و 2.7 درصد بیشتر است .

شرکت "بریتیش پترولیوم " هزینه های عملیاتی در سه ماه نخست در این میدان گازی را 219 میلیون دلار و هزینه های سرمایه ای نیز نزدیک به 220 میلیون دلار اعلام کرد .

بنا به این گزارش ، در سه ماه نخست سال جاری هزینه های عملیاتی "بریتیش پترولیوم" و دیگر شرکت های انرژی فعال در طرح توسعه میدان "شاه دنیز " 14.6 درصد افزایش و هزینه های سرمایه ای 18 درصد کاهش یافته است .

حجم استخراج روزانه گاز طبیعی در میدان "شاه دنیز " 56 میلیون متر مکعب در روز و یا نزدیک به 20 میلیارد متر مکعب در سال اعلام شده است .

در سه ماه نخست سال جاری بخشی از گاز طبیعی استخراج شده از این میدان انرژی برای نیازهای داخلی جمهوری آذربایجان استفاده و بخش دیگری هم به گرجستان و ترکیه صادر شده است .

قرارداد توسعه میدان گازی "شاه دنیز " واقع در 70 کیلومتری جنوب شرق باکو در دریای خزر در ماه ژوئن سال 1996 میلادی میان جمهوری آذربایجان و چند شرکت انرژی خارجی به امضا رسیده است .

شرکت ملی نفت ایران نیز در این طرح انرژی جمهوری آذربایجان که به پیمانکاری بریتیش پترولیوم توسعه می یابد ، سهم 10 درصدی دارد .

منبع: ایرنا

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها