کد خبر: 407353
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۶ ۱۴:۲۰:۴۸
| |

ایالات متحده و کره جنوبی ویدئو کنفرانس برگزار خواهند کرد

 به نقل از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، تصمیم برای برگزاری یک ویدئو کنفرانس با ایالات متحده زمانی گرفته شد که نشست سالانه وزرای دفاع در سنگاپور، معروف به گفت‌وگوی "شانگری – لا"، به دلیل بیماری همه‌گیر کرونا لغو شد. این در حالی است که کره جنوبی و ایالات متحده معمولاً در حاشیه کنفرانس مذاکرات یک به یک را انجام داده‌اند.

ایالات متحده و کره جنوبی ویدئو کنفرانس برگزار خواهند کرد
کد خبر: 407353
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۶ ۱۴:۲۰:۴۸

اعتمادآنلاین| وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد که این کشور و ایالات متحده در تلاشند یک تماس ویدئویی بین وزرای دفاع خود ترتیب دهند و مسائلی همچون تقسیم هزینه‌های دفاعی، کره شمالی و سایر مسائل معوقه را از این طریق به بحث گذارند.

به نقل از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، تصمیم برای برگزاری این ویدئو کنفرانس زمانی گرفته شد که نشست سالانه وزرای دفاع در سنگاپور، معروف به گفت‌وگوی "شانگری - لا"، به دلیل بیماری همه‌گیر کرونا لغو شد. این در حالی است که کره جنوبی و ایالات متحده معمولاً در حاشیه کنفرانس مذاکرات یک به یک را انجام داده‌اند.

چوی هیون سو، سخنگوی وزارت دفاع سئول در یک کنفرانس خبری اظهار کرد: " بحث درباره نشست ویدئویی بین وزاری دفاع کره جنوبی و ایالات متحده، در جریان است. تاریخ دقیق و موارد دستور کار هنوز قطعی نشده است".

موارد اصلی برنامه در طول این نشست دوجانبه، مذاکرات آن‌ها برای "توافق‌نامه جدید اقدامات ویژه" است که تعیین می‌کند سئول چقدر برای نگهداری 28 هزار و 500 نیروی آمریکایی کره، پرداخت خواهد کرد.

مذاکرات تقسیم هزینه دفاعی پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده پیشنهاد سئول را "ناکافی" خواند، بی‌نتیجه مانده است. به گفته مقامات، واشینگتن از سئول خواسته سالانه مبلغ 1.3 میلیارد دلار پرداخت کند. این رقم نسبت به سال گذشته نزدیک به 50 درصد افزایش داشته است، در حالی که بالاترین رقم پیشنهادی سئول، 13 درصد افزایش نسبت به رقم سال گذشته است.

در میانه این بن‌بست طولانی‌مدت، فرماندهی نیروهای آمریکایی مستقر در کره، حقوق 4 هزار کارمند خود را از اول آوریل (13 فروردین) پرداخت نکرده است.

بنا بر گفته مقامات، همچنین انتظار می‌رود دو وزیر در مورد مسائل امنیتی منطقه از جمله کره شمالی، چگونگی تقویت وضعیت آمادگی مشترک برای انتقال کنترل عملیاتی زمان جنگ نیروهای کره جنوبی از واشنگتن به سئول، گفت‌وگو کنند.

جیونگ کیونگ دو، وزیر دفاع کره جنوبی و مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در 24 فوریه (5 اسفند) در کنفرانسی در پنتاگون واشینگتن، شرکت کردند.

وزارت دفاع کره جنوبی پیش‌تر اعلام کرده است که وزرای دفاع آمریکا و کره جنوبی قصد دارند گفت‌وگوی سه‌جانبه را از طریق کنفرانس ویدئویی با همتای ژاپنی خود در ماه آینده انجام دهند.

یک مقام رسمی آشنا با این موضوع اظهار کرد: کره جنوبی و ژاپن نیز در مورد احتمال مذاکره بین وزیران دفاع خود صحبت می‌کنند، اما هیچ چیز قطعی نشده و در این رابطه عوامل زیادی باید لحاظ شوند.

این دو همسایه بر سر مسائل تاریخی و اقتصادی ناشی از استعمار شبه جزیره کره از سوی ژاپن طی سال‌های 1910 تا 1945، اختلاف‌نظر دارند.

سخنگوی وزارت دفاع سئول در این باره خاطرنشان کرد: "ما علاوه بر مورد مذاکرات دفاعی بین ژاپن و کره، در مورد مذاکرات بین وزرا با ملل دیگر هم صحبت‌هایی داشتیم، اما هیچ‌کدام قطعی نیستند".

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها