کد خبر: 407358
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۶ ۱۴:۳۸:۳۷
| |

دمای هوای کشور افزایش می‌یابد

براساس نقشه‌های آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در بیشتر مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

دمای هوای کشور افزایش می‌یابد
کد خبر: 407358
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۶ ۱۴:۳۸:۳۷

اعتمادآنلاین| براساس نقشه‌های آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در بیشتر مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود. همچنین با توجه به پایداری و سکون نسبی جو، کیفیت هوا در شهرهای پرجمعیت برای گروه‌های حساس، ناسالم خواهد بود.

امروز در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان و در بعدازظهر در جنوب خوزستان، وزش باد شدید رخ داده است که در بعضی ساعات موجب خیزش گرد و خاک در برخی از این مناطق خواهد شد.

از اواخر امروز با ورود سامانه بارشی، بارش خفیف برف و باران در مناطقی از شرق و غرب آغاز می‌شود.

شنبه گستره بارش علاوه بر شمال غرب و غرب مناطقی از دامنه‌های مرکزی زاگرس و مرکز را در بر می‌گیرد. یکشنبه نیز در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و از بعدازظهر در ارتفاعات جنوب شرق بارش پراکنده را خواهیم داشت.

این سامانه دوشنبه در بخش‌هایی از جنوب شرق موجب رگبار پراکنده باران گاهی با رعد و برق می‌شود و از اواخر وقت از کشور خارج می‌شود. از دوشنبه و طی روز سه شنبه با توجه به پایداری و سکون نسبی دما، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش بینی می‌شود.

همچنین یکشنبه دمای هوا در شمال غرب و غرب و سواحل شمالی بین 4 تا 6 درجه کاهش می‌یابد. امروز آسمان تهران صاف در بعضی ساعات با غبار محلی و در بعدازظهر افزایش ابر را خواهد داشت. فردا نیز آسمان پایتخت صاف و غبار صبح گاهی، در بعدازظهر نیمه ابری همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها