کد خبر: 407404
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۶ ۲۰:۳۹:۰۰
| |

سومین نفت‌کش ایران به منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا رسید

خبرگزاری رویترز دقایقی پیش اعلام کرد که سومین نفت‌کش ایران «پتونیا» با عبور از دریای کاراییب به نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا رسیده است.

سومین نفت‌کش ایران به منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا رسید
کد خبر: 407404
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۶ ۲۰:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| رویترز شامگاه سه شنبه به نقل از مرکز (Refinitiv Eikon) نوشت: سومین محموله نفتکش ایرانی که حامل سوخت بنزین برای ونزوئلا است، در حال نزدیک شدن به منطقه اقتصادی انحصاری این کشور است. این در حالی است که دو مورد قبلی در حال آماده سازی برای تخلیه بار خود هستند.

به دنبال مسیری که طی روزهای اخیر توسط کشتی های فورچون و فارست ایران گرفته شده است، نفتکش پتونیا سومین نفت کش ایران روز دوشنبه پس از عبور از اقیانوس اطلس وارد دریای کارائیب شد.

نفتکش فورچون روز شنبه با ورود به پالایشگاه ال پالیتو توسط وزیر نفت ونزوئلا مورد استقبال قرار گرفت و از ایران بخاطر حمایتش در زمان بحران سوخت تشکر کرد.

رویترز در ادامه می نویسد، اگرچه دولت ترامپ پیش از این در مورد اقدام در برابر حرکت نفتکش های ایران به سوی ونزوئلا تهدید کرده بود، اما به نظر نمی‌رسد که نفتکش های ایران در طول مسیر با اختلالی روبرو شده باشند.

به دنبال پهلو گرفتن اولین نفت‌کش ایران در پالایشگاه ال پالیتو نیکولاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا ضمن تشکر از حمایت‌های ایران، تاکید کرد: کاراکاس و تهران هر دو خواهان صلح هستند. ما حق داریم آزادانه تجارت کنیم.

وی ایران و ونزوئلا را دارای «مردمانی انقلابی» نامید که «هرگز در برابر آمریکا به زانو در نخواهند آمد.

پنج کشتی به نام‌های «فورچون»، «فارست»، «فاکسون»، «پتونیا» و «کلاول» حامل سوخت ایران، راهی ونزوئلا شده‌اند.

نفتکش فورچون به عنوان نخستین نفتکش ایرانی که به ونزوئلا رسیده، سفر خود را از بیست و سوم اسفند سال گذشته و از بندر شهید رجایی آغاز کرده بود.

علاوه بر نفتکش فورچون، چهار نفتکش دیگر نیز در روزهای آینده سوخت ایرانی را به ونزوئلا می‌رسانند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها