مواد مخدر، تحقیر و غرور، این پشت پرده زندگی ورزشکاران محبوب جهان است

ستاره های جهان ورزش اغلب به خاطر عملکردهای درخشان خود شناخته می شوند اما برخی از اتفاق‌ها از چشم مردم پنهان می ماند. غرور، مواد مخدر، شرط‌بندی، خیانت از جمله آنها هستند که ممکن است ورزشکاران با آنها روبرو شوند.

مواد مخدر، تحقیر و غرور، این پشت پرده زندگی ورزشکاران محبوب جهان است
کد خبر: 407432
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۰۸:۳۷:۰۵

اعتمادآنلاین| مستند نت فلیکس درباره زندگی مایکل جردن به نام "رقص آخر" برخی از بخش‌های پنهان زندگی مایکل جردن را آشکار کرد. همه ستاره سابق ان.بی.ای را با عملکردهای فوق العاده‌اش می شناختند اما هر قسمت که از این مستند پخش شد یک بخش تاریک از بسکتبالیست بازنشسته آمریکایی آشکار می شد.

ستاره های جهان ورزش اغلب به خاطر عملکردهای درخشان خود شناخته می شوند اما برخی از اتفاق‌ها از چشم مردم پنهان می ماند. غرور، مواد مخدر، شرط‌بندی، خیانت از جمله آنها هستند که ممکن است ورزشکاران با آنها روبرو شوند.

زمانی که شهرت و پول در کنار هم قرار می گیرند یک کوکتل خطرناک شکل می‌گیرد. برخی از آنها در مقابل تنش‌ها سقوط می کنند و این تغییر روی زندگی‌شان تاثیر می گذارد.

مایکل جردن

مایکل جردن که گارسون اورژانس بود تا بتواند پول کلاس‌هایش را بپردازد به یک دیکتاتور نسبت به هم تیمی‌هایش در شیکاگو بولز تبدیل شد. بر اساس کتاب "قوانین جردن" این بسکتبالیست با دیگر هم تیمی هایش بدرفتاری می‌کرد. ویل پردو در این رابطه اظهار کرد: "من را کتک زد و فقط این کار را با من نکرد." بیل ونینگتون همچنین درباره همجواری با این ستاره اظهار کرد: "از من خواست که با قدرت دفاع کنم. یک روز او را بلاک کردم و او آن را به عنوان یک حمله دید. پس از آن در تمرینات با توهین و ضربه هایش روبرو می شدم."

علاقه جردن به شرط بندی سایه سیاه بزرگ دیگری در دوران ورزشی اش بود. برخی از رسانه ها اعلام کردند نخستین خداحافظی اش که با شگفتی همه همراه شد به این موضوع ارتباط داشت اما دیوید استرن آن را رد کرد. او تلاش کرد تا جردن بسکتبال را کنار بگذارد و بیسبال را امتحان کند. با این حال هرگز نتوانست این لکه سیاه را پاک کند.

دیگو مارادونا

مواد مخدر در برخی از دوران های ورزشکاران دیده شده است. یکی از آن معروف ترین آن ها دیگو آرماندو مارادونا بود که از دید کسی پنهان نماند. ستاره آرژانتینی چند سال بعد از حضورش یعنی سال1991 تستش مثبت درآمد. او کوکائین مصرف می کرد و پنهان کاری هم نمی کرد. مارادونا در این رابطه اظهار کرد: "در طول دوران ورزشی‌ام مواد مصرف کردم اما هرگز برای دوپینگ از آن بهره نبردم." این اعتیاد کاملا مضر موجب شد روی دوران یکی از بزرگترین ستاره های جهان فوتبال تاثیر بگذارد. مهاجم پیشین ناپولی گفت: من معتاد بودم، معتاد هستم و برای همیشه معتاد خواهم بود چون یک معتاد چیزی برای از دست دادن ندارد."

مایکل فلپس

مایکل فلپس همیشه چهره " پسر ایده‌آل" را از خود بر جای گذاشته است اما در نوامبر 2008 نزدیک بود پرافتخارترین ورزشکار تاریخ بازی های المپیک همه چیز را از دست بدهد. شناگر آمریکایی پس از درخشش در بازی های پکن (کسب هشت مدال طلا) عکس هایش که در حال کشیدن ماری جوانا با پایپ بود توسط یکی از رسانه‌ها منتشر شد.

اسطوره آمریکایی چند روز در وضعیت بعدی قرار داشت. رسانه های آمریکایی نوشتند: "این تصاویر ترسناک می تواند دوران ورزشی بهترین ورزشکار تاریخ المپیک را نابود کند." فلپس که پشیمان بود در یک مصاحبه گفت: یک درس مهم برای من بود. من اشتباه کردم و دوباره این کار را انجام نخواهم داد."

محمد علی

محمد علی پس از این که از جنگ با ویتنام به عنوان سرباز ارتش آمریکا امتناع ورزید به زندان افتاد. بوکسور آمریکایی اظهار کرد: "10 هزار مایل از این جا دور نمی شوم و به کشتن و سوزاندان مردم فقیر ملت دیگر کمک نمی کنم تا حکمرانی برده داری سفید پوست‌ها ادامه پیدا کند." عناوین علی از او گرفته شد و سه سال اجازه نداشت مبارزه کند. بوکسور بازنشسته آمریکایی گفت: "من هیچ مشکلی با ویتنام ندارم. هیچ ویتنامی به من نگفت سیاه."

تایگر وودز

کمتر ورزشکاری می تواند برخی از مسائل را کاملا پنهان کند. در رابطه با تایگر وودز که بیشترین دستمزد تاریخ را به نام خود ثبت کرده است این موضوع زمانی آشکار شد که با همسرش مشاجره کرد. الین نوردگرن (او اکنون همسر گلف باز آمریکایی نیست) در بیست و هفتم نوامبر 2007 وودز را تعقیب کرد و همه چیز برملا شد.

جدایی میلیونی باعث شرمندگی گلف باز مشهور شد. خیانت های متعدد (رسانه ها اعلام کردند بیش از یک معشوقه داشته است) در یک زندگی پنهان که وودز آن را برای مدت ها پنهان نگه داشت موجب شد گرانترین طلاق جهان ورزش با 750 میلیون دلار رقم بخورد.

گلف باز آمریکایی گفت: "خیانت کردم. ماجراجویی هایی داشتم و من تنها مسئول این اتفاق هستم. ارزش ها را فراموش کردم. می خواهم به هر یک از شما بگویم عمیقا از رفتار خودخواهانه ام متاسف هستم."

بابی فیشر

بابی فیشر کودکی سختی داشت. او در نبود پدرش مدام با مادرش درگیر بود. علاقه اش به شطرنج باعث شد دوستی نداشته باشد و در تنهایی اش غرق شود. مادر شطرنج باز معروف آمریکایی گفت: "او پسربچه تنهایی بود و توانایی دوستی با هم سن و سالانش را نداشت. به جز رخ، فیل و سرباز به هیچ چیز دیگری علاقه نداشت."

با گذشت زمان فیشر به یک ماشین برای ایجاد دردسر تبدیل شد. از رقابت با یک شطرنج باز زن امتناع کرد چون معتقد بود زنان هیچ استعدادی ندارند. علاوه بر این یک بار گفت که جورج بوش پدر باید به خاطر به راه انداختن جنگ به دار آویخته شود.

آندرس اینیستا

آندرس اینیستا پیش از این که محبوب ترین فرد در اسپانیا شود با افسردگی روبرو شد. هافبک سابق بارسلونا گفت: "پیش از جام جهانی آفریقای جنوبی در بین سال های 2009 تا 2010 دوران خیلی بدی را سپری کردم. نمی دانم دلیلش چه بود اما افسرده شدم که این موضوع خیلی روی من اثر گذاشت. با این حال جام جهانی 2010 فراتر از آن گل (گلی در که فینال به ثمر رساند و قهرمانی اسپانیا را رقم زد) به من زندگی دوباره داد."

کریستیانو رونالدو

غرور هر روز در میان ورزشکارانی که خود را منحصر به فرد می دانند بیشتر می شود و آن ها در خودستایی غرق می شوند. رونالدو جملات مشهوری در این رابطه گفته است. ستاره پرتغالی درباره خودستایی‌اش گفت: مغرور خواهم بود چون زیبا، پولدار و یک فوتبالیست بزرگ هستم. آن ها به من حسودی می‌کنند. توضیح دیگری ندارم.

لانس آرمسترانگ

برخی از خروس‌ها تحمل بزرگ شدن خروس دیگری را در کنارشان ندارند. او این موضوع در رابطه با لانس آرمسترانگ هم صدق می کند زمانی که آلبرتو کنتادور جوان به عرصه مسابقات آمد. در جریان تور دو فرانس 2009 دوچرخه سوار اسپانیایی توانست از دوچرخه سوار آمریکایی پیشی بگیرد. سپس آرمسترانگ که عصبانی بود کنتادور را به عنوان یک هم تیمی بد متهم کرد و گفت: "باشه، تفنگدار." کنتادور مدتی بعد اعلام کرد که آرمسترانگ به او نزدیک شده و به شدت به او توهین کرده است.

راجر فدرر

برخی از ورزشکاران در سال های نخست دوران ورزشی‌شان رفتار هایی را از خود نشان دادند که اکنون از آن پشیمان هستند. در این رابطه می توان به راجر فدرر اشاره کرد. او در کتاب خود با عنوان "سال های باشکوه" نوشت: "وحشیگری بود." پرخاشگری، شکستن راکت ها و بی احترامی به سرمربیان در روزهای نخست دوران باشکوه تنیسور سوییسی دیده می شد. او درباره تجربه رقابتش با سرگی بروگوئرا در تنیس گودو 2000 گفت: در حالی وارد زمین شدم که حداقل احترام را هم برایش قائل نشدم. من به او احترام نمی گذاشتم. تصور می کردم به راحتی شکستش دهم اما با نتایج مشابه 6 بر یک در دو ست بازی را واگذار کردم. او قهرمان رولان گاروس بود و من او را دست کم گرفتم. به شدت عصبانی شدم و نمی دانستم چه کار کنم‌.

سرنا ویلیامز

سرنا ویلیامز دیگر ورزشکاری است که به خاطر برخی از شکست های بد خود جنجال ساز شد. تنیسور آمریکایی در اپن آمریکا 2009 سر و صدای زیادی به پا کرد. او به خاطر این که خطای پایش اعلام شد به شدت به داور خط اعتراض کرد و گفت: کوچولوی چاق چینی، تو را خواهم کشت. به خدا قسم می خورم که به نحوی به توپ ضربه بزنم که مجبور شوی آن را قورت دهی. می شنوی؟" تنیسور آمریکایی به خاطر این اظهارات 10 هزار دلار جریمه شد که سنگین ترین جریمه تاریخ تنیس محسوب می شود.

با این حال آن تنها جنجال ویلیامز نبود. او در فینال 2018 اپن آمریکا برابر اوساکا این بار با داور اصلی بحث کرد. تنیسور آمریکایی به خاطر دریافت اطلاعات از جایگاه با جریمه روبرو شد. ویلیامز از این اتفاق به شدت عصبانی شد تا جایی که داور را دزد نامید. او در نشست بعد از بازی ابراز پشیمانی نکرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها