پنتاگون خواستار توقف عملیات نظامی ترکیه و روسیه در لیبی شد

جاناتان هافمن، سخنگوی پنتاگون سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: آمریکا مخالف تهاجم نظامی به این منطقه است. ما از تمام طرف‌های فعال در آنجا شامل روس‌ها، ترک‌ها و دیگران، خواسته‌ایم تا از اقداماتشان در آنجا دست بکشند.

پنتاگون خواستار توقف عملیات نظامی ترکیه و روسیه در لیبی شد
کد خبر: 407471
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۰۹:۳۵:۴۶

اعتمادآنلاین| سخنگوی پنتاگون تاکید کرد، ایالات متحده از روسیه و ترکیه می‌خواهد تا فعالیت‌هایشان را در لیبی متوقف کرده و به سراغ حمایت دیپلماتیک و مبارزه با تروریسم بروند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روسیه بارها اتهاماتی مبنی بر مشارکت در درگیری لیبی را رد کرده و اتهاماتی مبنی بر حضور مزدوران روسی در آنجا را بی‌اساس خوانده است. دولت مسکو روی حمایت از راهکار مسالمت‌آمیز در لیبی تاکید داشته و تماس‌هایش را با دو طرف حفظ کرده است.

با این حال جاناتان هافمن، سخنگوی پنتاگون سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: آمریکا مخالف تهاجم نظامی به این منطقه است. ما از تمام طرف‌های فعال در آنجا شامل روس‌ها، ترک‌ها و دیگران، خواسته‌ایم تا از اقداماتشان در آنجا دست بکشند.

این سخنگوی پنتاگون به 14 جنگنده‌ سوخو-24 و میگ-29 اشاره کرد که ادعا می‌شود در لیبی هستند اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد. پیشتر فرماندهی نظامی آمریکا در آفریقا (آفریکام) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، دولت روسیه با استقرار چندین جنگنده‌ در لیبی، قصد دارد از مزدوران روسی مستقر در این کشور حمایت کند.

جاناتان هافمن گفت: ما یک لیبی امن و باثبات می‌خواهیم. ما باور داریم که ماموریت ما حمایت از تلاش‌های دیپلماتیک و ضد تروریسم و تقویت همکاری است. ما از دیگران درخواست می‌کنیم تا فعالیت‌های مشابهی را مورد بررسی قرار دهند تا به مردم لیبی امنیت و ایمنی‌ای که لیاقت دارند، بدهند.

پیشتر همچنین سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت، مسکو در درگیری لیبی جانبداری نمی‌کند و اولویت را منافع لیبیایی‌ها قرار می‌دهد. دیمیتری پسکوف، ‌سخنگوی کرملین هم تاکید کرد هیچگونه حضور نظامی روسیه در این کشور وجود ندارد و تلاش دیپلماتیک تنها راه ممکن برای دستیابی به صلح در لیبی است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها