کد خبر: 407480
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۰۹:۴۶:۰۹
| |

آمریکا و سودان بر سر موعد پایان ماموریت یونامید توافق کردند

عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای انتقالی سودان در تماس تلفنی با معاون وزیر خارجه آمریکا در امور آفریقا و نماینده ویژه این کشور در سودان به این اتفاق نظر رسیدند که به ماموریت و فعالیت هیئت نیروهای مشترک اتحادیه آفریقا و سازمان ملل در دارفور (یونامید) در ماه اکتبر پایان دهند.

آمریکا و سودان بر سر موعد پایان ماموریت یونامید توافق کردند
کد خبر: 407480
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۰۹:۴۶:۰۹

اعتمادآنلاین| رئیس شورای انتقالی سودان و مسوولان آمریکایی درباره پایان ماموریت هیئت یونامید در ماه اکتبر به توافق رسیدند.

به نقل از روسیا الیوم، عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای انتقالی سودان در تماس تلفنی با معاون وزیر خارجه آمریکا در امور آفریقا و نماینده ویژه این کشور در سودان به این اتفاق نظر رسیدند که به ماموریت و فعالیت هیئت نیروهای مشترک اتحادیه آفریقا و سازمان ملل در دارفور (یونامید) در ماه اکتبر پایان دهند.

دو طرف توافق کردند که دیگر نیازی به تمدید فعالیت این هیئت نیست و ماموریتش براساس چشم انداز سودان خواهد بود که در قالب پیامی در ماه فوریه به سازمان ملل ارسال کرد.

البرهان از حمایت آمریکا از سودان برای مقابله با کرونا قدردانی کرده و از واشنگتن خواست از تلاش‌ها برای انجام مذاکراتی که در جوبا پایتخت سودان جنوبی جریان دارد حمایت و نام سودان را از لیست کشورهای حامی تروریسم حذف کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها