کد خبر: 407534
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۱:۲۹:۵۹
| |

اعتراضات هنگ کنگ/ پلیس به سمت معترضان گلوله فلفل شلیک کرد

پلیس هنگ‌کنگ امروز قبل از آنکه قانون‌گذاران لایحه جرم‌انگاری توهین به سرود ملی چین را در شهر نیمه-خودمختار هنگ‌کنگ به مباحثه بگذارند، بیرون مجموعه مقننه این دولت‌شهر مستقر شده و به منظور پراکنده کردن معترضان به آن‌ها گلوله‌های فلفل شلیک کرد.

اعتراضات هنگ کنگ/ پلیس به سمت معترضان گلوله فلفل شلیک کرد
کد خبر: 407534
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۱:۲۹:۵۹

اعتمادآنلاین| به نقل از آسوشیتدپرس، فراخوان اعتراض سه‌شنبه شب داده شد. این فراخوان در تلاش برای از دستور خارج کردن دادرسی‌ها، مردم را به محاصره ساختمان‌های قوه مقننه و بستن جاده‌ها تشویق کرد، اما عملی نشد.

لایحه مذکور توهین یا استفاده توهین‌آمیز از سرود "رژه داوطلبان" را غیرقانونی می‌شمارد. کسانی که بنا بر این لایحه مجرم شناخته شوند، ممکن است مجازات 3 سال زندان و جریمه‌ای برابر با 50 هزار دلار هنگ‌کنگی (معادل 6 هزار و 450 دلار آمریکایی) دریافت کنند.

لایحه سرود ملی نخستین بار پس از آن پیشنهاد شد که تماشاچیان هنگ‌کنگی در مسابقات پرطرفدار فوتبال بین‌المللی در سال 2015، سرود ملی چین را مسخره کردند.

تمایلات ضدچینی از زمان اعتراضات 2014 که با عنوان "انقلاب چتر" شناخته می‌شود رو به افزایش گذاشته‌اند؛ اعتراضاتی که منشأ آن تصمیم دولت چینی مبنی بر صدور جواز انتخابات مستقیم، فقط بعد از نظارت بر نامزدها بود. در نهایت برنامه برگزاری انتخابات مستقیم لغو شد.

منتقدان می‌گویند لایحه سرود ملی ضربه‌ای به آزادی بیان در این دولت‌شهر است. این در حالی است که مقامات پکن پیش‌تر گفته بودند این قانون روحیه وطن‌پرستی و ارزش‌های اصلی سوسیالیستی کشور را تقویت می‌کند.

شلیک گلوله‌های فلفل از سمت پلیس ضدشورش هنگ‌کنگ به معترضان

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که پلیس ضدشورش هنگ‌کنگ امروز به منظور پراکنده کردن معترضان در قلب این قطب مالی جهانی، به سمت آن‌ها گلوله‌های فلفل شلیک کرده است. قوانین پیشنهادی امنیت ملی پکن اعتراضات ضد دولتی را در هنگ‌کنگ احیا کرده است.

پلیس نیز به دنبال افزایش تنش‌ها مجلس را محاصره کرده است. تنش‌ها در پی تهدید آزادی‌های شهر و فراخوان دادن فعالان برای اعتراض به لایحه‌ای که بی‌احترامی به سرود ملی چین را جرم می‌انگارد، افزایش یافته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها