کد خبر: 407566
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۲:۳۷:۱۷
| |

گلن فاین معاون بازرس کل پنتاگون استعفا داد

شبکه خبری سی‌ان‌ان روز چهارشنبه گزارش داد: گلن فاین معاون بازرس کل وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) استعفا از سمت خود را روز ششم خردادماه به مقامات دولت ترامپ ارسال کرد و به جمع سایر افرادی که در مجموعه بازرسان کل وزارتخانه‌های مختلف در دولت ترامپ از این سمت برکنار شدند، پیوست.

گلن فاین معاون بازرس کل پنتاگون استعفا داد
کد خبر: 407566
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۲:۳۷:۱۷

اعتمادآنلاین| گلن فاین (Glenn Fine) معاون بازرس کل وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) استعفا از سمت خود را روز ششم خردادماه به مقامات دولت ترامپ ارسال کرد و به جمع سایر افرادی که در مجموعه بازرسان کل وزارتخانه‌های مختلف در دولت ترامپ از این سمت برکنار شدند، پیوست.

شبکه خبری سی‌ان‌ان روز چهارشنبه با انتشار این خبر گزارش داد: فاین درحالی از این سمت استعفا داد که کمتر از یکماه پیش دونالد ترامپ وی را از ریاست «کمیته مسئولیت پاسخ دهی» به همه گیری ویروس کرونا برکنار کرده بود.

بنابراین گزارش یک مقام عالی پنتاگون به این شبکه خبری گفت که معاون بازرس کل وزارت دفاع مجبور به استعفا نشده بود بلکه خود استعفا داده است، استعفای فاین 12 خردادماه اجرایی و عملی خواهد شد.

فاین در بخشی از متن استعفانامه خود نوشت: نقش بازرسان کل باعث تحکیم در سیستم دولت فدرال می‌گردد، این افراد با انجام نظارت‌های مستقل در بهبود عملکرد دولت در راستای شفاف‌سازی کمک می‌کنند.

متیس استعفای فاین را تاسف بار خواند

«جیمز متیس» وزیر دفاع سابق آمریکا در واکنش به این استعفا در بیانیه‌ای به شبکه خبری سی ان ان ابراز تاسف کرد. در بیانیه متیس آمده است: باعث تاسف است که شاهد خروج چنین افراد لایقی از بدنه دولت هستیم، افرادی که برای حفظ صداقت و پاسخگویی دولت، نمایانگر سختکوشی هستند.

استعفای فاین به دنبال سلسله اخراج‌های بازرسان کل صورت می‌گیرد که تازه‌ترین آن برکناری «استیو لینیک» بازرس کل وزارت خارجه آمریکا که بنابر توصیه مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا از سوی دونالد ترامپ در روزهای گذشته اخراج شد، رخ می‌دهد.

رسانه‌های آمریکایی در روزهای اخیر گزارش دادند که اخراج 26 اردیبهشت ماه، لینیک نمایانگر حمله ترامپ به مناصب نظارتی دولت فدرال آمریکا قلمداد می‌شود.

رسانه خبری آمریکایی سی ان ان تاکید دارد که ترامپ بارها خصومت ورزی خود علیه منصب‌های دولتی مستقل نظارتی را بروز داده است، به ویژه افرادی که در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما منصوب شده‌اند، ترامپ این افراد را به «دولت در سایه» (ِ Deep State) که علیه وی اقدام می‌کنند، متهم کرده است.

شمار مقام‌هایی که در تمامی وزارتخانه‌ها و سمت‌های مختلف کاخ سفید از بدو ریاست جمهوری دونالد ترامپ اخراج شده‌اند در تاریخ ریاست جمهوری آمریکا بی‌سابقه بوده و کارشناسان و ناظران سیاسی آن را به «بی ثباتی دولت ترامپ» تفسیر کرده‌اند.

تاکنون افرادی همچون «رکس تیلرسون» وزیرخارجه سابق آمریکا، «جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی، «جیمز متیس» وزیر سابق دفاع، «جف سشنز» وزیر سابق دادگستری، «جان کلی» (John F. Kelly) وزیر سابق امنیت ملی آمریکا هریک بر اثر فشارهای ترامپ تحت عنوان استعفا از سمت‌های خود برکنار شدند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها