محمود میرلوحی ‌فعال سیاسی:

کار مشترک احزاب و دولت، آسایش در اقتصاد و آرامش در سیاست باشد

محمود میرلوحی اظهار کرد: مردم امروز در موضوع اشتغال، درآمد و تامین حداقل‌های زندگی‌شان مسئله دارند. مسئله کمبود آب بحمدالله تا حدی کاهش پیدا کرده است، اما 6 ابرچالشی که سال‌های پیش در کشور مشخص شد با آمدن کرونا ماندگارتر شده‌اند.

کار مشترک احزاب و دولت، آسایش در اقتصاد و آرامش در سیاست باشد
کد خبر: 407582
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۳:۰۳:۱۰

اعتمادآنلاین| یک ‌فعال سیاسی گفت: کار مشترک احزاب و دولت باید در راستای اسایش در اقتصاد و ارامش در سیاست باشد. مجلس اتی هم باید دولت و احزاب را در این راستا حمایت کند.

محمود میرلوحی اظهار کرد: فعلا مسئله اقتصاد، اشتغال، درآمد، تولید و تامین حداقل‌های زندگی مردم مهم‌ترین اصلی است که همه قوا و نهادها باید به آن توجه کنند. این مسائل از شعار انتخاباتی سال 92 که امید، آرامش و رونق اقتصادی را طرح می‌کرد جزو اولویت‌های کشور بود. دولت روحانی تا حدی با برجام موفق به عملی کردن این شعار شد و شرایط کشور مقداری روی غلتک افتاد؛ اما امروز با شرایط پیش آمده مسائل بهداشتی و مبارزا با کرونا، توجه به نیاز حاشیه‌نشین‌ها نیز به دیگر موضوعات مهم اضافه شده است.

وی ادامه داد: مردم امروز در موضوع اشتغال، درآمد و تامین حداقل‌های زندگی‌شان مسئله دارند. مسئله کمبود آب بحمدالله تا حدی کاهش پیدا کرده است، اما 6 ابرچالشی که سال‌های پیش در کشور مشخص شد با آمدن کرونا ماندگارتر شده اند. اشتغال، آثار تحریم‌ها، حفظ حداقل درآمد مردم، مشکلات اقوام و حاشیه‌نشین‌ها نباید فراموش شود.

میرلوحی گفت: در چنین شرایطی اولویت احزاب هم باید با متن جامعه هماهنگ باشد. الان مهم‌ترین مسئله این است که احزاب مردم را به آینده امیدوار کنند و نیروهای‌شان را برای حل مسائل مطرح شده سازماندهی کنند.

وی افزود: کار مشترک احزاب و دولت باید در راستای آسایش در اقتصاد و آرامش در سیاست باشد. مجلس آتی هم باید دولت و احزاب را در این راستا حمایت کند. مردم هم باید در مقابل بحران‌های پی‌در پی که ایجاد شده صبوری کنند. سال گذشته از سیل تا سقوط هواپیما، بحران ارزی و تورم 40 درصدی به جامعه ما فشار آورد. احزاب باید با برنامه‌ریزی راه‌حلی برای برون‌رفت از همه مشکلات پیدا کنند.

میرلوحی همچنین گفت: واقعیت امر این است که مجلس یازدهم خاص است و فرایند متفاوتی منجر به تشکیل آن شده است. بسیاری از این منتخبین شعارهای مقابله با این دولت و اصلاحات دادند. اینکه ساز و کارشان چگونه باید باشد از چند منظر قابل توجه است. همانطور که آقای خاتمی گفتند اکثریت پای صندوق نیامدند و مطالبات شان به قوت خود باقی است؛ پس مجلس یازدهم باید مجلس ملت باشد و نه مجلس جناحی.

وی ادامه داد: ما فکر می‌کنیم مجلس آتی باید با این دولت همکاری کند. اشکالات دولت را رفع کند، اما این رفع اشکال به معنای رد و تقابل نیست. محور همکاری همه باید رفع مشکلات مردم، تولید سرمایه گذاری و رفع موانع اشتغال باشد. اگر به مسیری بروند که با دولت رقابت کنند فرصت همکاری از بین می رود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها