سفیر ایران در ایتالیا:

روابط دو کشور ایران و ایتالیا از سابقه طولانی برخوردار است

سفیر کشورمان در ایتالیا از شرکت‌های ایرانی خواست تا در شرایط کنونی تحریم‌ها و در کنار تلاش بخش‌های دولتی، ابتکار عمل را بیش از پیش در دست گرفته و راهکارهای جایگزین برای حفظ و توسعه همکاری‌ها و خصوصا افزایش حجم صادرات به ایتالیا را شناسایی و مورد بهره برداری قرار دهند.

روابط دو کشور ایران و ایتالیا از سابقه طولانی برخوردار است
کد خبر: 407655
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۵:۳۷:۲۶

اعتمادآنلاین| حمید بیات در این نشست که به همت اتاق مشترک بازرگانی ایران- ایتالیا و از طریق اینستاگرام زنده برگزار شد، به ارائه توضیحاتی در زمینه سطح رابطه سیاسی دو کشور ، تاثیر تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا بر روابط اقتصادی ایران و ایتالیا، وضعیت پروازهای مستقیم ایران به ایتالیا، نقش اتاقهای مشترک بازرگانی در توسعه مناسبات تجاری دو کشور و نقش روابط اقتصادی در تعمیق مراودات سیاسی ایران و ایتالیا پرداخت و سپس توصیه های لازم را به تجار و شرکت‌هایی که مایل به برقراری روابط تجاری با ایتالیا هستند، ارائه کرد.

وی در این گفت و گو تصریح کرد که روابط دو کشور ایران و ایتالیا از سابقه طولانی برخوردار بوده و همواره مناسبات حسنه و روبه گسترشی در همه حوزه ها بین طرفین وجود داشته است.

بیات اضافه کرد امروزه نیز علیرغم تحریم‌های یکجانبه و غیر قانونی آمریکا اگرچه با کاهش حجم تجارت مواجه شده ایم اما همکاری در حوزه های متعدد دیگر کماکان ادامه یافته است.

سفیر ایران همچنین به نقش اتاق های مشترک بازرگانی در تسهیل وتقویت امور تجاری و صنعتی دو کشور اشاره کرد و اظهار داشت هر دو اتاق مشترک در ایران و ایتالیا بسیار فعال بوده و بسیاری از فعالیت های تجاری میان دو کشور توسط اعضای این اتاق ها صورت می گیرد.

وی در خصوص تبعات شیوع ویروس کرونا بر روابط نیز افزود: مهمترین تاثیر کرونا در روند روابط دو کشور بیشتر در حوزه حمل و نقل و توقف کامیون‌های ایرانی در مرز ترکیه مشهود بود.

بخش دیگری از سئوالات، مربوط به مشکلات دانشجویان ایرانی اعم از پذیرش و زمان بازگشایی دانشگاه‌های ایتالیا، مشکلات اخذ ویزای دانشجویی وفعالیت سفارت ایتالیا در تهران بود که در این زمینه نیز پاسخ هایی ارائه گردید.

سفیر کشورمان اظهار کرد که به‌دلیل شرایط کرونایی و سیاست های قرنطینه در ایتالیا اغلب واحدهای اداری و دانشگاهی به‌حالت تعطیل درآمدند. سفارتایتالیا در تهران نیز برای مدتی فعالیت های کنسولی خود را به‌حالت تعلیق درآورد. وی افزود در خصوص زمان آغاز ترم تحصیلی و پذیرش دانشجویان جدید، طی گفتگوهایی که با سفارت ایتالیا در تهران صورت گرفت، اعلام کردند که هنوز دستورالعملی از دولت به آنها ابلاغ نشده اگرچه پذیرش دانشجو خواهند داشت اما بدلیل تاخیرهای بوجود آمده ناشی از کرونا، مشخص نیست درخصوص زمان بندی صدور ویزای دانشجویان، سفارت ایتالیا در تهران به چه صورت اقدام خواهد کرد.

بیات خطاب به متقاضیان ویزای تحصیلی ایتالیا گفت: توصیه می شود این افراد حتما به نکات و شرایط درخواست شده در سایت سفارت ایتالیا در تهرانتوجه کنند و مدارک درخواست شده را به‌صورت شفاف و دقیقا در زمان تعیین شده به سفارت ایتالیا تحویل دهند.

وی یاداور شد: سال گذشته ما مذاکرات متعددی با اداره بورس و همچنین وزارت امور خارجه ایتالیا برای رفع مشکل دانشجویان ایرانی انجام دادیم. امیدوار هستیم که در سال جدید شاهد مشکلات برای ورود دانشجویان ایرانی به ایتالیا نباشیم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها