کد خبر: 407664
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۵:۵۷:۴۸
| |

نفت 40 دلاری در راه است؟

نماینده سابق ایران در اوپک عبور از پیک بیماری کرونا و افزایش تقاضا برای خرید نفت را دو عامل مهم برای افزایش قیمت نفت تا 40 دلار دانست.

نفت 40 دلاری در راه است؟
کد خبر: 407664
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۵:۵۷:۴۸

اعتمادآنلاین| محمدعلی خطیبی با اشاره به تحریم‌های یکجانبه آمریکا اظهار کرد: مطابق قوانین بین المللی هیچ کشوری حق ندارد کشتی که در آب‌های بین المللی و آزاد در حال حرکت است را متوقف کند و تحریم‌های این دوره آمریکا بدون پشتوانه سازمان‌های بین المللی است و ضمانت اجرایی ندارد.

نماینده سابق ایران در اوپک تصریح کرد: تهدید برخی از کشور‌ها توسط آمریکا برای عدم تجارت با ایران اقدامی غیرقانونی است و نمی‌توان اقدام ایالات متحده آمریکا را به عنوان قانونی جهان شمول عنوان کرد.


وی افزود: ورود نفتکش‌های ایران به ونزوئلا نشان از حق تجارت آزاد است و این معامله که با رضایت دو کشور صورت گرفته، کاملا قانونی است.

خطیبی عنوان کرد: تهدیدات آمریکا طی روز‌های گذشته نشان از عجز ناتوانی این کشور برای مقابله با تجارت آزاد ایران است و مجامع بین المللی اجازه نخواهند داد که آمریکا قوانین خود را بر سازمان‌های دیگر تحمیل کند.

نماینده سابق ایران در اوپک بیان کرد: برخی از کشور‌های با هدف حمایت از بازار نفتی اقدام به خرید و ذخیره سازی نفت کردند و این موضوع افزایش تقاضا را به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه آغاز فعالیت تجاری با فروکش کردن بیماری کرونا باعث افزایش قیمت نفت در بازار شده عنوان کرد: آخرین توافق اوپک پلاس مربوط به دو ماه می‌ و ژوئن است و این سازمان تصمیم دارد در ادامه مدیریت بازار نفتی را برای ماه‌های آینده ادامه دهد.

خطیبی افزود: با انتشار گزارش ماه می ‌میلادی در خصوص کاهش تولید بازار می‌توان افزایش قیمت امیدوار بود.

وی ادامه داد: با وجود آغاز سیر صعودی قیمت نفت، تاکنون صحبتی در خصوص عدم اجرای توافق کاهش تولید نفت انجام نشده و حتی بسیاری از کشور‌ها از آمادگی برای کاهش بیشتر تولیدات استقبال کردند.

خطیبی ادامه داد: شروع فصل گرما نحوه مصرف سوخت را تغییر می‌دهد و باعث استفاده از این منابع در سیستم‌های خنک کننده و افزایش سفر‌های شهری و بین شهری می‌شود که این موضوع بر افزایش تقاضا تاثیرگذار است.

نماینده سابق ایران در اوپک افزود: با توجه به روند صعودی قیمت نفت در هفته‌های گذشته در صورت ادامه طرح کاهش تولید می‌توان به عبور قیمت نفت از 40 دلار امیدوار بود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها