مراجعه به معاینه فنی در پایتخت افزایش یافته است

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران از افزایش 16 درصدی معاینه فنی در اردیبهشت خبر داد.

مراجعه به معاینه فنی در پایتخت افزایش یافته است
کد خبر: 407666
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۶:۰۲:۲۶

اعتمادآنلاین| حسین مقدم مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران درباره میزان مراجعات به مراکز معاینه فنی تهران در اردیبهشت امسال گفت: میزان مراجعات در ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال پیش 16 درصد افزایش یافته و روزانه 7500خودرو معاینه فنی آنها در تهران انجام شده است.

وی افزود: با توجه به تعطیلات عید فطر ازدحام ویژه‌ای در روزهای گذشته در مراکز معاینه فنی تهران وجود نداشته و امیدواریم این پراکندگی مراجعات همچنان ادامه داشته باشد و با ازدحام جمعیت مواجه نشویم.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران ادامه داد: از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت 280 هزار دستگاه خودرو معاینه فنی آنها در پایتخت انجام شده که از این تعداد 201 هزار خودرو معاینه فنی آنها مربوط به مراجعه اول بوده که 18 درصد از این موارد در آزمون آلایندگی گازهای خروجی از اگزوز مردود شدند.

مقدم گفت: همچنین 11 درصد از خودروها در آزمون همراستایی چرخ‌ها، 4 درصد در آزمون کمک فنر، 14 درصد در تست ترمز و 16 درصد در عیوب ظاهری مردود شده‌اند و در مجموع 39 درصد از خودروها به علت نقص معاینه فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نشدند.

وی خاطرنشان کرد: شهر تهران دارای 56 خط معاینه فنی ویژه خودروهای سبک در 17 مرکز معاینه فنی ثابت و 8 واحد سیار تک خطه است. همچنین سه مرکز معاینه فنی تک خطه مختص خودروهای سنگین وجود دارد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران گفت: به زودی فاز توسعه کیفی سامانه نوبت‌دهی آنلاین در مراکز معاینه فنی تهران با هدف تسهیل و ایجاد دسترسی بهتر انجام خواهد شد.

مقدم گفت: این اقدام بر اساس تفاهم انجام شده با سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران اجرایی خواهد شد و به زودی شهروندان می‌توانند از طریق سامانه تهران من از سیستم نوبت‌دهی مراکز معاینه فنی استفاده کنند.

وی ادامه داد: روش دسترسی به سیستم نوبت‌دهی برخط برای مراکز معاینه فنی تهران به جز واحدهای سیار راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران گفت: در حال حاضر استفاده از سیستم نوبت‌دهی تنها در 8 مرکز دماوند، چمران، آبشناسان، نیایش، شقایق، الغدیر، سراج و بیهقی انجام می‌گیرد که این مراکز دارای 32 خط معاینه فنی هستند.

مقدم خاطرنشان کرد: علیرغم اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران برای استفاده از سیستم نوبت‌دهی آنلاین تنها 40 درصد از ظرفیت نوبت‌دهی آنلاین مراکز فنی اشغال شده است.

وی گفت:‌ در صورت استقبال 70 درصدی شهروندان از این سیستم نوبت‌دهی، برخی از مراکز معاینه فنی در تهران به صورت مداوم به سیستم نوبت‌دهی اختصاص داده خواهد شد تا مردم با سهولت بیشتر و در زمان کمتر معاینه فنی خودروهای خود را انجام دهند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها