کد خبر: 407707
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۰۷:۱۴:۰۵
| |

وزیر امور خارجه آمریکا:

خودمختاری هنگ‌کنگ سلب شد

وزیر امور خارجه آمریکا در مورد تصویب قانون جدید امنیت ملی چین که خودمختاری هنگ کنگ را سلب و آن را به چین وابسته می‌کند به کنگره این کشور اطلاع رسانی کرد.

خودمختاری هنگ‌کنگ سلب شد
کد خبر: 407707
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۰۷:۱۴:۰۵

اعتمادآنلاین| وزیر امور خارجه آمریکا به کنگره در مورد تغییر وضعیت هنگ کنگ و تصویب قانون جدید امنیت ملی چین که خودمختاری هنگ کنگ را سلب می‌کند، اطلاع رسانی کرده است.

در 28 مه کنگره ملی جمهوری خلق چین به لایحه‌ی ممنوعیت هرگونه اقدامات جدایی‌طلبانه، خرابکارانه و تروریستی به همراه هر نوع مداخله‌ی خارجی در هنگ کنگ رای خواهد داد و به تصویب آن خواهد پرداخت.

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در حساب توییتر خود نوشت: «امروز من به کنگره گزارش دادم که هونگ کنگ با توجه شواهد و مدارک موجود، دیگر خودمختار نیست و به چین وابسته است. ایالات متحده پشت مردم هنگ کنگ ایستاده است.»

وی گفت که طبق قوانین سیاسی هنگ کنگ، لازم است وزارت امور خارجه از استقلال قلمرو هنگ کنگ از چین اطمینان حاصل کند.

او افزود: «پس از رصد دقیق تغییر و تحولات مربوط به هنگ کنگ، من امروز به کنگره گزارش کردم که قوانین بین‌الملل ایالات متحده که قبل از ژوئیه 1997 در هنگ کنگ اعمال می‌شده است، اجرا نمی‌شود و به چین وابسته خواهد بود.»

این قانون جدید امنیت ملی چین موج جدیدی از اعتراضات را در هنگ کنگ به همراه داشته است. مردم از آن می‌ترسند که این لایحه آزادی و اختیارات اجرایی در منطقه را محدود کرده و وضعیت ویژه هنگ کنگ و روابط با چین تضعیف نماید.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها