احمد نادری، منتخب تهران در مجلس شورای اسلامی:

وظیفه مجلس ایجاب می‌کند برای هماهنگی با دولت، نظارت جدی داشته باشد

منتخب تهران در مجلس با بیان اینکه بنای تخاصم با دولت وجود ندارد تاکید کرد اما وظیفه نظارتی ما هم ایجاب می‌کند که برای همین هماهنگی نظارت جدی داشته باشد.

وظیفه مجلس ایجاب می‌کند برای هماهنگی با دولت، نظارت جدی داشته باشد
کد خبر: 407985
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۹ ۱۱:۲۶:۰۷

اعتمادآنلاین| احمد نادری، منتخب تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شروع به کار مجلس جدید گفت: «فرمایشات مقام معظم رهبری چراغ راه است، ایشان راه را به ما نشان می‌دهند و نمایندگان مجلس هم باید با همان چشم‌اندازی که ایشان مطرح کردند جلو بروند. ایشان تاکید کردند که معیشت طبقه ضعیف بسیار مهم است و بحث فرهنگ را هم به صورت ویژه مطرح کردند.»

وی با بیان اینکه باید در سه سطح کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای این دو مقوله، راهکار عملیاتی نوشته شود، به راهکارهای کوتاه‌مدت اشاره کرد و گفت: «مجلس فعلاً در حوزه بودجه زیاد نمی‌تواند وارد شود، فقط می‌شود متمم‌هایی به بودجه اضافه کرد. اما مهم‌تر از این به اعتقاد من، قوانینی است که باید در راستای جهش تولید استفاده شود به این معنا که اگر مجلس موضوع مجوزدهی‌ها شامل مجوز صادرات، مجوز شرکت‌های تولیدی و ... را طی قوانینی، تسهیل کند، می‌تواند بسیار موثر باشد.»

احمد نادری ادامه داد: «برای مثال می‌شود از طریق فرمانداری‌ها، سازمان‌های مختلف را جمع کرد و این کار را انجام داد که نیازمند قانون‌گذاری است. به این صورت در کوتاه‌مدت به سمت جهش تولید خواهیم رفت و وقتی اساساً اقتصاد را تولیدی کنیم، معیشت طبقه ضعیف اصلاح خواهد شد؛ چون این‌ها دو متغیر هستند که با هم ارتباط دارند. جهش تولید، رشد صادرات، رونق اقتصاد و معیشت مردم چرخه‌ای است که باید با هم دیده شود.»

منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به بعد نظارتی اقدامات مجلس هم اشاره کرد و گفت: «در بعد نظارتی هم که وظیفه دوم مجلس است، باید مجلس و نمایندگان نظارت‌های جدی داشته باشند و انحرافاتی که وجود داشته و دارد را در نظارت جدی بگیرند تا اقتصاد کشور اصلاح شود.»

وی اضافه کرد: «به اعتقاد من اگر در حوزه‌های قانون‌گذاری و نظارت با راهکارهایی مناسب جلو برویم، در کوتاه‌مدت می‌توانیم مقداری از مسائل را سامان دهیم تا اینکه وارد مسائل کلان‌تر و بلند‌مدت‌تر شویم.»

نادری در ادامه با اشاره به شعار پیوند و پیروزی که از سوی دولت مطرح شده است، گفت: «این که دولت دست یاری طلبیده است بسیار خوب است و ما هم استقبال خواهیم کرد کما اینکه در پیام حضرت آقا هم به طریق اولی وجود داشت. قوای سه گانه باید به صورت کلان، همراه باشند تا کار مردم جلو برود. ما به عنوان قوه مجریه خوشحال می‌شویم که با دولت همکاری کنیم، اما ما وکیل الدوله نیستیم. ما در امر نظارت بسیار جدی هستیم و هیچ تعارفی در حوزه نظارت نداریم و اگر از قانون تخطی و کوتاهی شود قاعدتاً محکم باید بایستیم و از ابزارهای قانونی که مجلس دارد استفاده خواهیم کرد. ما بنای تخاصم با دولت نداریم، مخصوصاً با نظراتی که روز گذشته مقام معظم رهبری مطرح فرمودند. این یک امر عقلانی و علمی است و آن را انکار نمی‌کنیم اما وظیفه نظارتی ما هم ایجاب می‌کند که برای همین هماهنگی بر دولت نظارت جدی داشته باشیم.»

منبع: پانا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها