کد خبر: 408046
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۹ ۱۴:۱۶:۰۰
| |

عضویت در کمیسیون‌های تخصصی مجلس یازدهم چگونه خواهد بود؟

منتخب شهریار در مجلس از بررسی مجدد امتیازبندی برای کمیسیون‌های تخصصی مجلس در کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس خبر داد و گفت به منتخبان جدید برای ارائه پیشنهادات پیامک ارسال شده است.

عضویت در کمیسیون‌های تخصصی مجلس یازدهم چگونه خواهد بود؟
کد خبر: 408046
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۹ ۱۴:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین حق‌وردی، منتخب شهریار، با اشاره به بی‌توجهی مجلس دهم به تخصص‌گرایی در کمیسیون‌ها و انتقاد منتخبین جدید به این موضوع بیان کرد: در اصلاحیه‌ای که در مجلس دهم درخصوص آئین‌نامه داخلی صورت گرفته قرار شده که حضور نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی به صورت امتیازی باشد.

وی افزود: سابقه نمایندگی، سابقه عضویت در همان کمیسیون، تحصیلات، اشتغال، سوابق اجرایی مرتبط با کمیسیون از معیارهای امتیازبندی شده هستند و مهمترین معیار هم سابقه عضویت در آن کمیسیون ذکر شده در حالی که نمایندگان ادوار وقتی به آن کمیسیون می رفتند که سابقه نداشتند و اینجا یک حق کشی صورت گرفته و برای آنان یک امتیاز خاص الان برای آنان محسوب می‌شود.

منتخب مردم شهریار در مجلس تصریح کرد:‌ قرار شده این موضوع در کمیسیون آئین‌نامه داخلی که روز چهارشنبه شکل گرفت، بحث شود و به منتخبان جدید برای ارائه پیشنهادات پیامک ارسال شده است.

حق‌وردی معتقد است که قابلیت‌ها و مشکلات حوزه‌های انتخابیه نمایندگان از جمله قابلیت صنعتی، دانشگاهی و کشلاتی همچون بیکاری و اشتغال، در حضور نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی مدنظر قرار گرفته شود چون اینکه ما کلا سوابق نمایندگی را معیار قرار دهیم، از عدالت به دور است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها