کد خبر: 408116
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۰ ۰۸:۴۲:۳۴
| |

خشم و آتش در مینیاپولیس/ اعلام مقررات منع رفت و آمد

مینیاپولیس در سومین شب اعتراضات نسبت به قتل جورج فلوید توسط یک مأمور پلیس، ناآرام‌تر از همیشه بود و معترضان بسیاری از رستوران‌های زنجیره‌ای و ساختمان‌های دولتی از جمله مقر اصلی پلیس شهر را به آتش کشیدند.

خشم و آتش در مینیاپولیس/ اعلام مقررات منع رفت و آمد
کد خبر: 408116
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۰ ۰۸:۴۲:۳۴

اعتمادآنلاین| حفاظی که به دور پاسگاه کشیده شده بود، به دست معترضان کنده شد و تظاهرکنندگان این ساختمان پلیس و دو ساختمان همجوار را به آتش کشیدند و مأموران حاضر در آن مجبور به تخلیه شدند.

گستردگی ناآرامی‌ها در حدی بود که فرماندار ایالت مینه‌سوتا از نیروهای گارد ملی خواست برای آرام کردن اوضاع به شهر مینیاپولیس بروند. گارد ملی آمریکا از صبح روز جمعه در این شهر مستقر شده است.

روز جمعه برخی از معترضان در مینیاپولیس در مقابلس خانه جورج فلوید گردهم آمدند.

آخرین گزارش ها حاکی است مأمور پلیسی که زانو بر گردن جورج فلوید گذاشته بود، بازداشت و به قتل متهم شده است.

این مأمور پلیس ایالت مینه‌سوتای آمریکا که در ارتباط با مرگ جورج فلوید بازداشت شده است، به جرم قتل عمد محاکمه می‌شود. مایک فریمن، دادستان کل منطقه «هنپین» پس از بازداشت او در یک نشست خبری اعلام کرد که وی به جرم جنایت درجه سوم و قتل عمد محاکمه خواهد شد.

وی همچنین اعلام کرد که تحقیقات در خصوص سه پلیس دیگر که هنگام وقوع قتل در منطقه حضور داشتند،‌ ادامه دارد.

از سوی دیگر جاکوب فرِی، شهردار مینیاپولیس، با ادامه ناآرامی‌ها در این شهر مقررات منع رفت و آمد وضع کرد که از ساعت 8 بعد از ظهر جمعه (به وقت محلی) به اجرا در می‌آید. مقررات منع رفت و آمد روز شنبه نیز از ساعت 8 بعد از ظهر تا ساعت 6 صبح روز بعد اعمال خواهد شد.

جاکوب فرِ اعلام کرد که هیچ کس نباید بین ساعت 8 بعد از ظهر تا 6 صبح در خیابان‌ها و یا مکان‌های عمومی حضور داشته باشد. امدادگران و کارکنان اورژانس، پزشکان و پرستاران، بی‌خانمانان و آنهایی که از شرایط خطرناک می‌گریزند و نیازمند کمک نیروهای امنیتی و پلیس هستند، مشمول مقررات منع رفت و آمد نیستند.

به گزارش یورونیوز، کمیسینونر عالی حقوق بشر سازمان ملل از دولت آمریکا درخواست کرد تدابیری اتخاذ کند تا دیگر شهروندان این کشور شاهد مرگ بی‌دلیل آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار نباشند. سازمان ملل نحوه مرگ جورج فلوید را فاجعه‌بار خواند.

قرار است در برخی از شهرهای مهم آمریکا تظاهراتی به یاد جورج فلوید و در اعتراض به خشونت پلیس آمریکا علیه سیاه‌پوست‌ها انجام پذیرد. نیویورک، کلمبوس، ممفیس، پورتلند، سن پل، مینیاپولیس، دنور، فونیکس و لس آنجلس، 9 شهر از این شهرها هستند.

در شب‌های گذشته شیکاگو، لس‌آنجلس، ممفیس و دنور کلرادو هم در اعتراض به قتل جورج فلوید ناآرام بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها