کد خبر: 408160
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۰ ۰۹:۳۲:۲۹
| |

وزیر اقتصاد:

اخذ مجوز کسب وکارها به 3 روز کاهش می‌یابد/ سرمایه‌گذاری مانند نان شب واجب است/ شروع پنجره واحد شروع کسب و کار از 5 استان

فرها د ژپسند، وزیر اقتصاد گفت: با شروع به کار این پنجره واحد، اخذ مجوز از 72.5 روز به 3 روز کاهش پیدا می‌کند. اخذ مجوز در مدت‌زمان میانگین 72.5 روز برای تجار بسیار زیاد است و مانع از سرمایه‌گذاری می‌شود.

اخذ مجوز کسب وکارها به 3 روز کاهش می‌یابد/ سرمایه‌گذاری مانند نان شب واجب است/ شروع پنجره واحد شروع کسب و کار از 5 استان
کد خبر: 408160
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۰ ۰۹:۳۲:۲۹

اعتمادآنلاین| فرهاد دژپسند در دوازدهمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران و مراسم راه‌اندازی پنجره واحد شروع کسب و کار با بیان اینکه امروز توانستیم با همکاری سازمان‌های مختلف به پنجره واحد کسب و کار دسترسی پیدا کنیم، گفت: همچنین امروز آغاز یک فعالیت بسیار مهم یعنی امکان معامله سهام عدالت است.

وی افزود: مالکان سهام عدالت از امروز می‌توانند درباره سهام تحت مالکیت خود تصمیم بگیرند؛ اینکه به سهامداری ادامه دهند یا سهام خود را تبدیل به ریال و یا سهام دیگر کنند.

وزیر اقتصاد با اشاره به مهمترین دستاورد پنجره واحد شروع کسب و کار اظهار داشت: با شروع به کار این پنجره واحد، اخذ مجوز از 72.5 روز به 3 روز کاهش پیدا می‌کند. اخذ مجوز در مدت‌زمان میانگین 72.5 روز برای تجار بسیار زیاد است و مانع از سرمایه‌گذاری می‌شود.

دژپسند با بیان اینکه در بهمن ماه قول دادم پنجره واحد در اواخر اردیبهشت ماه به بهره‌برداری برسد، گفت: امروز 10 خرداد است و با اجرای پنجره واحد اخذ مجوز شروع کسب و کار از این پس در سه روز کاری انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: از این پس اگر اخذ مجوز بیشتر از سه روز طول کشید مردم و متقاضیان حتما با شماره تماس 1866 این موضوع را به ما اطلاع دهند و وظیفه ما پیگیری و برخورد با عاملان آن است.

دژپسند با تاکید بر اینکه وزارت اقتصاد و دولت در این باره بسیار جدی است، گفت: با کوتاهی در ارائه و صدور مجوزها برخورد می‌کنیم چراکه در 10 سال گذشته تمام شعارهای سال از عناوین اقتصادی بوده و در بین آنها بحث تولید بیشترین تکرار را داشته بنابراین این موضوع یعنی سرمایه‌گذاری در تولید برای کشور بسیار مهم است.

وزیر اقتصاد ادامه داد: باید به این سمت برویم که فعالان اقتصادی بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری را سرمایه‌گذاری در بخش تولید بدانند و این سرمایه‌گذاری را با کمترین دغدغه انجام دهند.

دژپسند افزود: در 9 سال اخیر کشورمان در شرایط اقتصادی خوبی قرار نداشت و با انواع و اقسام حیله‌ها، مزاحمت‌ها و مشقت‌ها مواجه بوده و انواع صعوبت‌ها در مسیر رشد اقتصاد کشور وجود داشت. در این شرایط باید خودمان آستین بالا بزنیم و موانع را به حداقل و سرعت را به حداکثر برسانیم.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری مانند نان شب واجب است، گفت: اگر می‌خواهیم با پدیده بیکاری مبارزه و آن را کاهش دهیم و سهم ایران در اقتصاد را به حداقل مورد نیاز برسانیم، باید تولید را رونق دهیم.

وزیر اقتصاد اظهار داشت: تمام امکانات باید در اختیار باشد تا سرمایه‌گذاری با سهولت انجام شود و سرمایه‌گذار هم هیچ دغدغه‌ای جز انجام برنامه در موعد مقرر و مناسب با برنامه‌ زمان‌بندی شده نداشته باشد.

دژپسند تاکید کرد: مسیر و محیط برای سرمایه‌گذار باید به گونه‌ای باشد که بتواند به طور روان نسبت به سرمایه‌گذاری اقدام کند تا این روند باعث جلب سرمایه‌گذاری خارجی شود.

وی با بیان اینکه به جز در دو سال، در سایر سال‌های گذشته رشد سرمایه‌گذاری در کشور مثبت نبود، گفت: اگر گفته شد که میزان سرمایه‌گذاری از میزان استهلاک کمتر شده باید در غصه فرو برویم.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه امروز اولین اقدام برای سهولت کسب و کار است و اقدامات دیگری هم تا پایان سال انجام می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر پنج استان به پنجره واحد شروع کسب و کار پیوسته‌اند ولی تا پایان سال تمام استان‌ها باید به این جریان بپیوندند.

دژپسند تاکید کرد: برای دستیابی به رشد اقتصادی معقول نه مطلوب به هزار هزار میلیارد تومان منابع نیازمندیم که بخشی از این منابع از منابع دولتی است اما به دنبال آن هستیم که سپرده‌گذاران خرد را به سمت بخش خصوصی هدایت کنیم و از این رو راهی جز فعالسازی بازار سرمایه نداریم.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم در کاهش صدور مجوزها از 72.5 روز به 3 روز حذف 52 روزه روند مالیات بوده که این مدت‌زمان را به صفر رساندیم.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه مالیات را ابزاری برای روان‌سازی تولید خواهیم کرد، گفت: چندین مصوبه در دستور کار است که با موافقت آنها اتفاقات خوبی برای اقتصاد کشور می‌افتد.

دژپسند تاکید کرد: برای تحقق اهداف در اقتصاد از جمله توسعه، رشد و رفاه باید من و تو را کنار بگذاریم و مصداق ما شدن همین جلسه همکاری بخش خصوصی و بخش حاکمیت است و اگر ما شدیم می‌توانیم اقتصاد را به جایی برسانیم که با طیب خاطر بتوانیم از آن یاد کنیم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها