کد خبر: 408169
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۰ ۰۹:۴۱:۰۹
| |

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه:

ظلم به کشور زمانی صورت گرفت که برای خرید املاک مردم کلی هزینه شد

نماینده مجلس دهم گفت: ظلم به کشور زمانی صورت گرفت که برای خرید املاک مردم کلی هزینه شد اما شاید اگر یک صدم این پول را در جایی مثل تهران، خانه‌های سازمانی درست می‌کردند که همه چیز را در بر می‌گرفت اتفاق بهتری را شاهد بودیم.

ظلم به کشور زمانی صورت گرفت که برای خرید املاک مردم کلی هزینه شد
کد خبر: 408169
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۰ ۰۹:۴۱:۰۹

اعتمادآنلاین| سیدمحمدجواد ابطحی، نماینده اصولگرا در مجلس دهم، با بیان اینکه 40 خانه سازمانی مجلس در سعادت‌‌آباد، قسطی و به ثمن بخس واگذار شد، گفت: برخی نمایندگان، خانه‌های سازمانی مجلس را تحویل ندادند و در نهایت به‌صورت قسطی و با قیمت اندک آن را تصرف کردند. البته منظور ابطحی از نمایندگان، نه نمایندگان دوره دهم، بلکه نمایندگانی است که در مجلس اصولگرای هفتم عضویت داشتند.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده ادوار هفتم و دهم مجلس شورای اسلامی، در رابطه با تصرف برخی خانه‌های سازمانی گفت: از تخلف و تصرف خانه‌های سازمانی اطلاعی ندارم. در مجلس هفتم خانه‌هایی در سعادت‌آباد به نمایندگان واگذار شد که در آن زمان برای ما تهیه این خانه‌ها گران بود. من تازه به مجلس راه یافته بودم. نمایندگانی که رأی می‌آورند و مشکل مسکن داشتند برای رهن یک خانه با میانگین 120 متر، به آنها کمک رهن داده می‌شد و این خانه‌های سازمانی علاوه بر آن کمک رهن، بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس دهم در پاسخ به این سوال که شما هم متقاضی این مسکن‌ها بودید، گفت: آن زمان من هم متقاضی بودم اما باید ماهی 200 هزار تومان از جیب پرداخت می‌کردم‌ تا بتوانم آنجا زندگی کنم اما به علت گرانی و قیمت به نسبت بالایی که داشت، چنین پولی را نداشتم ولی برخی از دوستان این مسکن‌ها را تهیه‌ کردند و از بعد آن که چه شد خبر ندارم ولی شنیدم به کسانی که آنجا بودند واگذار کردند. آن خانه‌ها 270 متر بود.

او در پاسخ به این سوال که حقوق نمایندگان در مجلس هفتم چقدر بود؟ گفت: در مجلس هفتم حدود 500 هزار تومان حقوق دریافت می‌کردیم.

نماینده سابق مجلس در رابطه با اختصاص خانه‌های سازمانی به نمایندگان گفت: ظلم به کشور زمانی صورت گرفت که برای خرید املاک مردم کلی هزینه شد اما شاید اگر یک صدم این پول را در جایی مثل تهران، خانه‌های سازمانی درست می‌کردند که همه چیز را در بر می‌گرفت اتفاق بهتری را شاهد بودیم. معلوم نیست به چه دلیل هزینه می‌کنند و بعد به چه دلیل واگذار می‌کنند.

فلاحت‌پیشه تاکید کرد: مشکل مسکن نمایندگان خیلی جدی است و نمایندگان نمی‌توانند بر اثر وسع‌شان جایی را کرایه کنند. مگر مجلس چقدر می‌تواند رهن به نمایندگان بدهد؟ خیلی از نمایندگان نمی‌توانند در جایی نزدیک به مجلس یا جاهای خوب که به هر حال مقتضیات خود و خانواده‌شان را در بر می‌گیرد، خانه‌ای را اجاره کنند. خوب است مجتمعی شکل بگیرد که نمایندگان در آن زندگی کنند؛ نمایندگی عملا یک کار تمام وقت است. اینکه در جاهایی هزینه و بعد واگذار کنند خلاف شأن مجلس است البته در همان واگذاری‌ها نشنیدم تخلفی صورت گرفته باشد. آن بندگان خدا گناه ندارند. آنها منازل را اجاره کردند و بعد برای واگذاری تصمیماتی گرفته شد. معمولا در واگذاری املاک دولتی به املاکی که سن زیادی از آنها گذشته اجازه واگذاری داده می شود اما اینکه املاک نو را واگذار کنند، مقداری شبهه‌برانگیز است.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها