جشنواره باستان‌شناسی آمریکا به 2 مستند ایرانی جایزه داد

فیلم‌های مستند «حافظ و گوته» به کارگردانی فرشاد فرشته‌حکمت و «وَرس» ساخته جواد وطنی موفق به دریافت جایزه از جشنواره باستان‌شناسی آمریکا شدند.

جشنواره باستان‌شناسی آمریکا به 2 مستند ایرانی جایزه داد
کد خبر: 408260
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۰ ۱۱:۴۷:۱۴

اعتمادآنلاین| فیلم‌های مستند «حافظ و گوته» به کارگردانی فرشاد فرشته‌حکمت و «وَرس» ساخته جواد وطنی در هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم باستان‌شناسی و میراث فرهنگی آمریکا با عنوان «تک» به ترتیب موفق به دریافت جایزه بهترین موسیقی متن و تقدیر ویژه هیات داوران جشنواره شدند.

امسال جشنواره فیلم باستان‌شناسی و میراث فرهنگی آمریکا به دلیل شیوع بیماری کرونا به شکل مجازی برگزار ‌شد و داوری، فروش بلیت و نمایش فیلم‌ها به صورت آنلاین بود.

بهمن نورایی مدیر بازرگانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، یکی از داوران این دوره‌ جشنواره «تک» آمریکا بود.

26 فیلم مستند از کشورهای مختلف جهان در بخش رقابتی این رویداد موضوعی حضور داشتند و در پایان، مستند «حافظ و گوته» به کارگردانی فرشاد فرشته‌حکمت موفق به دریافت جایزه بهترین موسیقی متن فیلم شد. ساسان محبی آهنگساز این فیلم مستند است.

مستند «وَرس» ساخته جواد وطنی نیز تقدیر ویژه Special Mention هیات داوران این رویداد را دریافت کرد.

جایزه بهترین فیلم جشنواره باستان‌شناسی و میراث فرهنگی آمریکا نیز به فیلم «راز غار برونیکل» تعلق گرفت.

مستند «حافظ و گوته» به بررسی بخش‌هایی از زندگینامه شمس‌الدین حافظ شیرازی شاعر بزرگ ایرانی و یوهان ولفگانگ فون گوته شاعر و درام‌نویس نامدار آلمانی می‌پردازد. در این فیلم همچنین تاثیر ادبی حافظ بر برخی آثار گوته به ویژه دیوان شرقی- غربی و الهام‌پذیری از فرهنگ ایرانی و شرقی در آثار این نویسنده بزرگ جهانی مورد بررسی قرار گرفته است.

در خلاصه موضوع فیلم مستند «وَرس» نیز آمده است: «گارانتی پل ورسک، به عنوان مهمترین پل راه‌آهن سراسری ایران پایان یافته است. آیا می‌توان از این پل برای تردد قطارهای مسافری و باری استفاده کرد؟»

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها