کد خبر: 408282
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۰ ۱۲:۱۰:۰۰
| |

تولید جگر چرب غاز آزمایشگاهی هم ممکن شد

بعد از تولید گوشت حیوانات و غذاهای دریایی در آزمایشگاه‌ها با استفاده از سلول‌های بنیادی بدن حیوانات مختلف، تولید غذای لوکس جگر چرب غاز نیز در این شرایط ممکن شده است.

تولید جگر چرب غاز آزمایشگاهی هم ممکن شد
کد خبر: 408282
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۰ ۱۲:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| جگر چرب اردک یک غذای گران قیمت است که فرانسه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان آن است.

برای تولید این غذا حیواناتی مانند مرغابی و غاز با سن 9 تا 25 هفته به مدت 14 تا 21 روز مجبور به خوردن مقدار زیادی غذا می‌شوند و به بیماری کبد چرب مبتلا می‌شوند. برای مجبور کردن این حیوانات به پرخوری لوله‌ای از دهان به درون معده آنها وارد می‌شود و وزن نهایی مرغابی‌ها و غازها از 80 گرم به 600 تا 1000 گرم افزایش می‌یابد.

سپس این حیوانات را درون قفس‌های بسیار کوچک قرار می‌دهند و آن‌ها را مجبور می‌کنند که در یک حالت ثابت و بدون حرکت بایستند تا انرژی مصرف نکنند و چاق‌تر شوند. نتیجه نهایی این فرایند مرگ این پرندگان است.

تولید جگر چرب به صورت آزمایشگاهی می‌تواند روند غذا دادن اجباری به پرندگان که موجب رنج کشیدن و بیماری آن‌ها می‌شود را متوقف کند.

شرکت فناوری نوپای ژاپنی IntegriCulture با استفاده از سلول‌های بنیادی کبد غاز جلوی مرگ حیوانات مذکور برای تولید غذای جگر چرب را خواهد گرفت. این شرکت مدعی شده جگر چرب تولیدشده به این شیوه چربی کمتری دارد و برای سلامتی هم کمتر مضر است.

شرکت یادشده تا به حال 7.4 میلیون دلار سرمایه برای اجرای این طرح جمع‌آوری کرده و امیدوار است تا سال 2021 آن را عملیاتی کند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها