کد خبر: 408321
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۰ ۱۳:۲۰:۲۹
| |

نشست FATF در عشق آباد

کارشناسان کشورهای عضو سازمان همکاری و امنیت اروپا طی نشستی در عشق آباد راه‌های مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم را بررسی کردند.

نشست FATF در عشق آباد
کد خبر: 408321
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۰ ۱۳:۲۰:۲۹

اعتمادآنلاین| کار گروه تهیه اقدامات اقتصادی برای مبارزه علیه پولشویی (FATF) و عضو متحد آن که نقش کلیدی در کاهش تهدید تروریسم بین‌المللی و برقراری همکاری‌های مؤثر، تامین شفافیت، پایداری و ایمنی سیستم مالی - اقتصادی کشورهای عضو را ایفا می‌کند، روز پنجشنبه با برگزاری یک نشست ویدئو کنفرانسی در عشق آباد پایتخت ترکمنستان، جنبه‌های مهم تدوین گزارش‌های ملی در چارچوب گروه اروپا و آسیایی مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این ویدئو کنفرانس منطقه‌ای از کارشناسان وزارتخانه‌ها و اداراتی دعوت به عمل آمد که فعالیت‌های آنان معطوف به تامین نظارت مالی و مبارزه با تامین مالی تروریسم می‌باشد. بنیان قانونی و حقوقی در حوزه FATF برای کشور ترکمنستان با هدف تبادل تجربه و اطلاعات با همکاران خارجی برقرار و استانداردهای جاری و تجارب پیشرفته بین‌المللی مورد توجه قرار گرفت.

براساس این گزارش، از آنجایی که اتحادیه منطقه‌ای کار گروه تهیه اقدامات اقتصادی برای مبارزه علیه پولشویی (FATF) و عضو متحد آن نقش کلیدی در کاهش تهدید تروریسم بین‌المللی و برقراری همکاری‌های مؤثر، تامین شفافیت، پایداری و ایمنی سیستم مالی - اقتصادی کشورهای عضو را ایفا می‌کند، کارشناسان در ارزیابی ها به این نتیجه رسیدند که ترکمنستان با حمایت از تجمیع تلاش‌ها برای کشف و ریشه‌کنی فعالیت‌های اقتصادی مسبب پولشویی و تدوین رویکرد (راهکار) واحد و جامع برای رفع تهدیدات بر امنیت و ایمنی عمومی، از جمله جرائم سازمان یافته، تروریسم و افراطی‌گرایی، در موضع فعالی قرار دارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها