کد خبر: 408325
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۰ ۱۳:۲۵:۲۶
| |

مرگ یک ژنرال برجسته کره شمالی پس از دو سال اعلام شد

نشریه وابسته به حزب حاکم کره شمالی امروز شنبه در مطلبی فاش کرد یکی از مقام‌های ارشد ارتش این کشور که فرماندهی یگان مسئول بمباران توپخانه‌ای جزیره‌ای در مرز با کره جنوبی در یک دهه پیش بود، سال 2018 جان باخته است.

مرگ یک ژنرال برجسته کره شمالی پس از دو سال اعلام شد
کد خبر: 408325
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۰ ۱۳:۲۵:۲۶

اعتمادآنلاین| نشریه رودونگ سینمون، وابسته به حزب حاکم کارگران کره شمالی گزارش داد، ری سونگ گوک که فرمانده لشگر چهارم مسئول دفاع از مناطق نزدیک به خط مرزی شمالی در دریای غرب (خط مرزی دریایی بین دو کره) بوده در ماه اکتبر 2018 در سن 52 سالگی جان باخته است.

به نوشته این روزنامه، ری اوایل سال 2013 به فرماندهی این لشگر رسید و بعد از آنکه در سال 2018 مبتلا به یک بیماری غیرقابل درمان شد در بیمارستانی در شهر پیونگ یانگ و یک بیمارستان دیگر در خارج از کره شمالی بستری شد.

واحد توپخانه‌ای که در نوامبر 2010 دست به حمله‌ای توپخانه‌ای علیه جزیره یئون پیونگ در مرز با کره جنوبی زده و چهار تبعه کره جنوبی را شامل دو غیرنظامی کشت تحت فرماندهی لشگر چهار ارتش کره شمالی قرار داشت.

با این حال در دوران فرماندهی ری بر این لشگر مورد تحریک آمیز عمده‌ای رخ نداد.

ری یک دستیار نزدیک کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بود که همواره او را در بازرسی های میدانی از تاسیسات نظامی مهم از جمله تاسیسات واقع شده در مناطق مرزی غربی طی 2018 تا 2018 همراه می‌کرد.

ری در آوریل 2017 به درجه ژنرالی سه ستاره ارتقا پیدا کرده بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها