مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم:

10 درصد دانشجویان از شرایط کرونایی راضی بودند

منصوره سادات صادقی مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم عنوان کرد: در پژوهش هایی که انجام شد 10 درصد دانشجویان اعلام کردند در این شرایط کرونایی رضایت داشته و هیچ نگرانی ندارند، دانشجویان دیگر نیز اعلام کرده بودند که بیشتر نگران خانواده خود هستند.

10 درصد دانشجویان از شرایط کرونایی راضی بودند
کد خبر: 408480
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۱ ۰۹:۳۶:۵۸

اعتمادآنلاین| ‌ مراسم اختتامیه مسابقه ترم کرونایی با حضور برخی از مسئولان سازمان امور دانشجویان وزارت علوم و دانشگاه تهران در محل تالار امیرکبیر دانشگاه تهران به صورت مجازی برگزار شد.

منصوره سادات صادقی مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم دراین برنامه گفت: داستان ترم کرونایی از همین قصه های کرونا شروع شد، سبک زندگی افراد تغییر کرد، اوایل مقداری استرس ها زیاد بود و مردم نمی دانستند که باید چکار کنند.

وی ادامه داد: در پژوهش هایی که انجام شد 10 درصد دانشجویان اعلام کردند در این شرایط رضایت داشته و هیچ نگرانی ندارند، دانشجویان دیگر نیز اعلام کرده بودند که بیشتر نگران خانواده خود هستند.

مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم افزود: بنابراین جریانی دراین خصوص شکل گرفت که باعث شد بررسی کنیم که چکار باید انجام داد و چطور باید با آن مقابله کنیم و ترم کرونایی هم از همین این جا آغاز شد و منجر به این شد که دانشجویان همبستگی، مشارکت اجتماعی و تاب آوری خود را افزایش دهند.

صادقی ادامه داد: هرچه جلوتر پیش رفتیم شاهد یک جریان پویا و سیال دانشجویی شدیم، اساتید و همه درگیر جریان شدند پویش هایی راه اندازی شده که با استقبال دانشجویان همراه بود.

وی افزود: کمپین دانشجویی در خانه بمانیم راه اندازی و استقبال شد و در آن دوران توانست کمک بزرگی کرده و مشارکت اجتماعی دانشجویان را افزایش دهد و دانشجویان احساس کردند که می توانند مشارکت داشته باشند.

مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم افزود: در دوران بحران ما نیازمند حمایت اجتماعی هستیم که با برگزاری این مسابقات حمایت های اجتماعی شکل گرفت و حتی خیلی ها برای بخش های بعدی ایده می دادند که مراکز مشاوره باید چکار کنند و ایده های بعدی برای مدیریت بهتر بحران و کمک به توانمندی ها شکل گرفت.

صادقی ادامه داد: آثار زیادی در زمینه های هنری، و روانشناختی در کمیته داوری مطرح و شاخص ها تعیین و همه بررسی شد زحمات زیادی توسط تیم اجرایی مرکز مشاوره دانشگاه تهران با محوریت دکتر حمید پیروی رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران کشیده شد.

وی افزود: به هر حال کرونا، ترم کرونایی و کمپین دانشجویی در خانه بمانیم درس هایی داد که ظرفیت پیدا کرده و خود را ترمیم کنیم و امیدواریم یک طرح کمپین «خدا قوت» راه اندازی کرده و بقیه برنامه ها به دنبال این پویش ها شکل گرفته و رشد کند.

مسابقه هنری، ادبی و بهداشت روان ترم کرونایی با همکاری مرکز مشاوره دانشگاه تهران و دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم برگزار شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها