«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

چرا اعتبارنامه تاجگردون تایید نشد؟

روزهای اخیر برخی نمایندگان بر اعتبارنامه برخی دیگر اعتراض کرده‌اند. شاید این در واقع کشمکش و درگیری بین رئیس دو دوره‌ای کمیسیون برنامه و بودجه و برخی چهره‌های اصولگرای مجلس یازدهم باشد.

چرا اعتبارنامه تاجگردون تایید نشد؟
کد خبر: 408533
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۱ ۱۱:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| حواشی این روزهای مجلس یک دست اصولگرا متمرکز بر بررسی اعتبارنامه‌هاست. امروز یکشنبه 11 خردادماه اسامی نمایندگانی که اعتبارنامه آنها در شعب مختلف تایید شده به وسیله سخنگوهای شعب از تریبون مجلس اعلام شد. اما اعلام نشدن برخی اسامی جدل بین برخی نمایندگان را تایید کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، اخیر برخی نمایندگان مجلس نسبت به اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون ، نماینده گچساران و باشت اعتراض کرده و او را متهم به رانت‌خواری کرده بودند. اگر چه تاجگردون هم ساکت ننشست و نسبت به اعتبارنامه محمدباقر قالیباف که سابقه مالی او در دوران ریاست در شهرداری تهران مورد ابهام است و برخی دیگر از نمایندگان اعتراض کرد اما امروز اعتبارنامه قالیباف و دیگرانی که تاگردون اعتراض کرده بود، تصویب شد. منتها نامی از تاجگردون که خود رئیس شعبه 10 بررسی اعتبارنامه‌ها بود، در میان نبود.

سید ناصر موسوی‌لارگانی، رئیس شعبه 12 که مسئول بررسی اعتبارنامه تاجگردون است به رسانه‌ها گفته که به دلیل اعتراض 9 نماینده به اعتبارنامه تاجگردون مدارک و اسناد موجود در این باره به شورای نگهبان ارجاع شده است.

او توضیح داده که با توجه به 29 و 30 آئین‌نامه داخلی مجلس، نامه‌ای را به همراه مستنداتی که معترضین به این اعتبارنامه، به شعبه تحویل دادند را به شورای نگهبان دادیم که آیا این مواردی که معترضین اعلام کردند، در زمان بررسی صلاحیت آقای تاجگردون در ایام انتخابات بررسی شده است یا نه.

موسوی لارگانی تاکید کرده که پس از دریافت جواب استعلام از شورای نگهبان، شعبه تشکیل جلسه می‌دهد و در خصوص این اعتبارنامه اعلام نظر می‌کند.

بررسی اعتبارنامه‌ها حداقل در چهار دوره مجلس اخیر حالت فرمالیته داشته و معمولا کسی در مجلس رد اعتبار نشده است. اما به نظر می‌رسد که مجلس یازدهم تصمیم دارد تا جدی‌تر به موضوع ورود کند.

بر همین اساس در روزهای اخیر برخی نمایندگان بر اعتبارنامه برخی دیگر اعتراض کرده‌اند. شاید این در واقع کشمکش و درگیری بین رئیس دو دوره‌ای کمیسیون برنامه و بودجه و برخی چهره‌های اصولگرای مجلس یازدهم باشد.

روز شنبه ابتدا روح‌الله نجابت (نماینده شیراز و زرقان) علی‌‌اکبر کریمی ( نماینده اراک) و علیرضا زاکانی (نماینده قم) نامه اعتراضی به سیدناصر موسوی لارگانی رئیس شعبه 12 درباره اعتبارنامه تاجگردون ارجاع دادند.

پس از آن هم علی خضریان، سیدنظام‌الدین موسوی، احمد نادری، اقبال شاکری، مجتبی رضاخواه، مالک شریعتی نیاسر که همگی نمایندگان حوزه انتخابیه تهران هستند در نامه‌ای به شعبه 12 به اعتبارنامه تاجگردون اعتراض کردند. البته به نظر می‌رسد که 6 نفر دوم به دلیل اعتراض تاجگردون به اعتبارنامه قالیباف اقدام به اعتراض به اعتبارنامه او کرده‌اند.

البته گفتنی است که به جز غلامرضا تاجگردون اعتبارنامه سیدکاظم دلخوش و حسین محمدصالحی هم هنوز از سوی شعب تعیین شده، مورد تایید قرار نگرفته است.

به هر حال به نظر می‌آید مشکل اصلی اصولگرایان تاجگردون است. به همین منظور باید منتظر پاسخ بررسی شورای نگهبان ماند که بر اساس گفته‌های موسوی لارگانی اگر شورای نگهبان آن اسناد را قبلا بررسی نکرده باشد، احتمالا اصولگرایان مجلس اعتبارنامه تاجگردون را رد خواهند کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها