کد خبر: 408534
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۱ ۱۱:۲۴:۰۶
| |

در بیانیه نمایندگان مجلس مطرح شد؛

مجلس برادر بزرگتر قوای دیگر است

245 نماینده مجلس یازدهم با صدور بیانیه‌ای تاکید کردند: اقتصاد و فرهنگ در صدر فهرست اولویّت‌های کشور است که در این میان، رسیدگی به اقتصاد و معیشت طبقات ضعیف فوری‌ترین مساله است.

مجلس برادر بزرگتر قوای دیگر است
کد خبر: 408534
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۱ ۱۱:۲۴:۰۶

اعتمادآنلاین| 245 نفر از نمایندگان مجلس با صدور بیانیه ای با بیان اینکه شرط تحقق در راس امور بودن، نظم در انجام وظیفه، طهارت اقتصادی و اولویت شناسی است، آورده اند: امروز اقتصاد و فرهنگ در صدر فهرست اولویّت‌های کشور است که در این میان، رسیدگی به اقتصاد و معیشت طبقات ضعیف و ارتقای شاخص‌های عدالت فوری ترین مساله امروز ماست.

در این بیانیه درباره رابطه مجلس با قوه مجریه و مقننه، آمده است: ما رابطه مجلس با قوای دیگر و دستگاه‌های فعال کشور را از نوع تعامل و برادری می دانیم و درعین حال معتقدیم باتوجه به اختیارات و وظایف مصرح در قانون اساسی، مجلس برادر بزرگتر قوای دیگر است.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

هوالحکیم

ما نمایندگان ملت ایران با تقدیر فراوان از پیام حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز به کار مجلس یازدهم، با گرامیداشت ایام ارتحال امام خمینی (ره) و قیام پانزدهم خرداد، ضمن تبریک انتخاب آقای دکتر قالیباف و هیئت رئیسه محترم نکات مهمی را به استحضار ملت شریف ایران اسلامی می رساند:

1. خداوند متعال را بابت توفیق خدمت شاکریم و از مردم شریف و انقلابی ایران اسلامی به واسطه امیدواری و اعتماد به منتخبان خود سپاسگزاریم و با خدای خود عهد می‌بندیم که تمام همت خود را صرف خدمت به مردم و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نماییم.

2. بیان دقیق رهبرانقلاب که «همه‌ی دستگاه‌های حکومتی و مردمی و همه‌ی آحاد، وظیفه دارند از مسیر ترسیمی مجلس حرکت کنند» نشانه قطعی اعتماد ایشان به نمایندگان مجلس یازدهم است که ان شاءالله از سوی همه ما نمایندگان جدی گرفته خواهد شد. ما رابطه مجلس با قوای دیگر و دستگاه‌های فعال کشور را از نوع تعامل و برادری می دانیم و درعین حال معتقدیم باتوجه به اختیارات و وظایف مصرح در قانون اساسی، مجلس برادر بزرگتر قوای دیگر است. به راس امور بودن باور داریم و به مصداق شریفه ی: «لا یکلف الله نفساً الا وسعها» توان خود را برای به عهده گرفتن تکالیف بالاتر مدنظر نظام در مجلس افزایش می دهیم.

3. شرط تحقق در راس امور بودن، نظم در انجام وظیفه، طهارت اقتصادی و اولویت شناسی است. امروز اقتصاد و فرهنگ در صدر فهرست اولویّت‌های کشور است که در این میان، رسیدگی به اقتصاد و معیشت طبقات ضعیف و ارتقای شاخص‌های عدالت فوری ترین مساله امروز ماست. اما جبران عقب ماندگی در مقوله عدالت، با کار عادی میسر نمی شود و نیازمند جهاد شبانه روزی است.

باور داریم در شرایط ناگوار اقتصادی مردم که ناشی از به هم پیوستگی ناکارآمدی های اجرایی و فشارهای زورگویان عالم است علاوه بر فعالیت جدی برای تقنین و نظارت در چارچوب اقتصاد مقاومتی باید به معنای واقعی کلمه مردمی شویم. مردمی شدن هم با حضور درمیان مردم و شنیدن دغدغه ها و گلایه های آنان محقق میشود و هم با نزدیک کردن زندگی نمایندگان به طبقات ضعیف تر مردم.

4. معتقدیم پنج خصوصیت مهم ضامن موفقیت مجلس یازدهم در چهارسال پیش رو 1) انقلابی بودن 2) انسجام داشتن 3) حفظ استقلال 4) حرکت با برنامه تحول و 5) استفاده از ظرفیت تمام نمایندگان است که فقدان هریک از ویژگی های فوق به تنهایی می تواند مجلس یازدهم را از طی مسیر درست منحرف سازد و عامل ناکامی شود.

5. مجلس یازدهم، نخستین مجلس در گام دوم انقلاب اسلامی است. لذا خود را نسبت به تحقق بیانیه گام دوم رهبرانقلاب متعهد می دانیم و در این میان از نقش ویژه جوانان غافل نخواهیم شد.

بحمدالله تعداد قابل توجهی از نمایندگان مجلس یازدهم را جوانان زیر 45 سال تشکیل می دهند که بعضاً دارای سابقه نمایندگی نیز هستند، تلاش خواهیم کرد درهم تنیدگی تجربه مجربان مجلس با شور و حرارت جوانی نمایندگان جوان را در عمل پیاده کنیم همچنان که در انتخاب هیات رئیسه رقم خورد. معتقدیم خط کشی های قومیتی، جناحی، جغرافیایی و سنی در مجلس باعث آفت خواهد شد.

مجلس یازدهم ید واحده‌ای برای استعانت از خداوند متعال، برای بیعت با رهبری، برای گرفتن حق مردم و نوازش محرومان و برای دست رد زدن بر سینه دشمنان ملت ایران خواهد بود.

والسلام علینا و علی عبادالله الصالحین


11 خرداد 1399


اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها