کد خبر: 408575
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۱ ۱۲:۵۰:۰۷
| |

هیات مدیره پرسپولیس و استقلال چه زمانی ترمیم می‌شود؟

معاون ورزش قهرمانی وزات ورزش با اشاره به شرایط تنیس ادامه داد: سید چهارم آسیا زیبنده تنیس ایران و نیست و باید اقدامات زیادی صورت بگیرد که همه باید به رئیس فدراسیون کمک کنند.

هیات مدیره پرسپولیس و استقلال چه زمانی ترمیم می‌شود؟
کد خبر: 408575
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۱ ۱۲:۵۰:۰۷

اعتمادآنلاین| ‌ مهدی علی نژاد در حاشیه انتخابات تنیس اظهار داشت: انتخاب عزیزی را به وی تبریک می گویم. یک رقابت خوب را شاهد بودیم و در کمال آزادی برگزار شد. خوشحالم پس از یک سال و نیم سرپرستی سرانجام امروز این فدراسیون صاحب رئیس شد‌. برنامه ای که عزیزی ارائه کرد، میثاق نامه او است و ما هم براساس آن وی را ارزیابی و قضاوت کردیم.

معاون ورزش قهرمانی وزات ورزش با اشاره به شرایط تنیس ادامه داد: سید چهارم آسیا زیبنده تنیس ایران و نیست و باید اقدامات زیادی صورت بگیرد که همه باید به رئیس فدراسیون کمک کنند.

وی با اشاره به بداخلاقی ها در چند روز گذشته گفت: خوشحالم خانواده تنیس به این بداخلاقی جواب داد. همه باید کمک کنیم که تنیس پیشرفت کند. اعتقاد دارم در این 4 سال می شود کارهایی را انجام داده و کمیته و وزارت ورزش در کنار فدراسیون تنیس هستند.

وی گفت: انتخابات تنیس نخستین انتخابات ما بعد از دوران کرونا بود و این عزم ما را برای پیشرفت تنیس نشان می‌دهد. همچنین باید از زحمات شایسته، رئیس سابق فدراسیون و نامنی سرپرست این فدراسیون تشکر کنم.

به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی علی‌نژاد در ادامه در حاشیه مجمع انتخاباتی فدراسیون تنیس در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: به آقای عزیزی تبریک می‌گویم امیدوارم 4 سال خوبی را برای تنیس رقم بزند.

درباره ناظمی قضاوت زودهنگام نکنید

علی‌نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی از سرپرستان فدراسیون‌ها روسای هیات‌ها را تغییر می‌دهند تا راه برای حضور خودشان در فدراسیون فراهم شود، عنوان کرد: البته کسانی که سرپرستان فدراسیون‌ها هستند نامزد نمی‌شوند، همان‌طور که در تنیس هم دیدید کسی که سرپرست بود نامزد نشد. اینکه در هیات‌ها تغییراتی شکل می‌گیرد طبیعی است.

وی درباره استعفای عزیزی در پستی که در وزارت ورزش دارد، گفت: با توجه به اینکه ریاست فدراسیون شغل است، عزیزی از مدیرکلی امور مجلس استعفا خواهد داد.

وی همچنین در خصوص شرایط اتومبیلرانی که این شرایط را دارد، خاطرنشان کرد: اینکه در چند هیات تغییرات شکل گرفته نمی‌دانم. اینکه مازیار ناظمی هم می‌خواهد نامزد شود یا خیر، با توجه به اینکه هنوز ثبت‌نام ها صورت نگرفته یک قضاوت زودهنگام است.

هیات مدیره سرخابی ها بزودی ترمیم می شود

معاون وزیر ورزش در ادامه این مصاحبه درباره واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی و همکاری با کارگزار، اظهار داشت: مسیر خصوصی‌سازی خیلی جدی در حال پیگیری است. ما هفته‌ای یک جلسه از شهریور گذشته با مجموعه سازمکان خصوصی‌سازی داشته‌ایم. زیرساخت‌ها در حال تامین است و امیدواریم در زمان مقرر این کار صورت بگیرد.

وی افزود: اگر باشگاهی قرارداد بسته با هماهنگی مجمع و توافق با خصوصی‌سازی بوده است. این موضوع مشکلی ایجاد نمی‌کند و قراردادها می‌توانند حتی به بهتر واگذار شدن باشگاه‌ها کمک کنند چون می‌توانند منابع خوبی را هم فراهم کنند.

علی‌نژاد همچنین درباره هیات‌مدیره استقلال و استعفای منزوی گفت: مذاکراتی با بعضی از افراد مدنظر انجام شده است. باید تایید صلاحیت انجام شود. زمان بر است و مجمع هم باید این تغییرات تصویب کند. کار در حال انجام است. هیات مدیره استقلال و پرسپولیس به زودی ترمیم خواهد شد.

معاون وزیر ورزش درباره صحبت‌های رسول پناه در خصوص شائبه قرارداد یحیی‌گل‌محمدی، عنوان کرد: اطلاعی ندارم در این باره از مدیرعامل پرسپولیس بپرسید.

اصلاح اساسنامه فوتبال قدم به قدم انجام می شود

معاون وزیر ورزش همچنین درباره اساسنامه فدراسیون فوتبال و تعلیق فوتبال، تصریح کرد: اساسنامه در حال رفت و برگشت به فیفاست. فدراسیون فوتبال نظرات خود را اعلام کرده و فیفا هم پاسخ داده است. این نامه‌نگاری‌ها طبیعی بوده. فدراسیون فوتبال مسیری را در پیش گرفته و طبق نقشه راه قدم به قدم آن را دنبال می‌کند. جای نگرانی نیست. امیدواریم اساسنامه طبق قواعد بین‌المللی و قوانین داخلی انجام شود و به تصویب مجمع برسد.

اظهارنظر درباره پرونده ویلموتس زود است

علی‌نژاد درباره مسائل قرارداد ویلموتس، خاطرنشان کرد: این قرارداد توسط فدراسیون فوتبال نوشته شده است. ویلموتس شکایت کرده و دوستان در فدراسیون فوتبال هم پیگیر موضوع هستند. پرونده در فیفاست و نمی‌توانیم الان اظهارنظر کنیم. مسئولیت کار با فدراسیون فوتبال است. امیدوارم شرایطی ایجاد شود که فدراسیون فوتبال و کشور آسیب نبینند. وکلای دو طرف در حال صحبت هستند. البته تصمیم هم نهایی نیست و هر دو طرف این فرصت را دارند درباره رای اعلام شده به CAS شکایت کنند. الان اظهارنظر درباره این موضوع زود است.

تصمیم گیری درباره برگزاری لیگ بر عهده فدراسیون است

معاون وزیر ورزش درباره نامه‌نگاری 4 باشگاه با وزارت ورزش و اینکه زنوزی گفته این موضوع را با فیفا مطرح می‌کند، آیا این موضوع دخالت دولت در فدراسیون نیست، گفت: آیا شما نامه را دیده‌اید؟ اینکه یک باشگاه به وزارت ورزش یا وزیر نامه بزند مشکلی ندارد اما اینکه ما دخالت کنیم، اینطور نیست. وزارت ورزش، بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا از اول خرداد برای تمرین و از 22 خرداد برای بازی مجوز داده است، اینکه بازی برگزار شود یا نه برعهده فدراسیون است.

علی‌نژاد عنوان کرد: مجوزهایی برای بازگشایی‌ها داده که به ترتیب اعلام شده است. در فوتبال به این شکل بود که از اول خرداد برای تمرین و از 22 خرداد برای بازی مجوز داده است. اینکه فدراسیون چه تصمیمی در این رابطه بگیرد، آیا برگزار کند یا نه، یا به چه شکلی برگزار می‌شود در اختیار وزارت ورزش و ستاد کرونا نیست. ما تصمیم حاکمیتی را داده‌ایم. تصمصم‌گیری برعهده فدراسیون است و آنها قطعا تدابیر لازم را اتخاذ خواهند کرد.

برای انتخابات فدراسیون ها قدم به قدم جلو می‌رویم

وی درباره برگزاری انتخابات، خاطرنشان کرد: ثبت‌نام ووشو انجام شده و انتخابات اواخر خرداد یا اوایل تیر برگزار می‌شود. ثبت‌نام از نامزدهای شطرنج هم آغاز شده و تا 21 خرداد ادامه دارد. کار فدراسیون همگانی و دانشگاهی هم به اتمام رسیده و امیدوارم تیرماه انتخابات برگزار شود. قدم به قدم جلو می‌رویم امیدوارم تا پایان سال انتخاباتی باقی نماند.

تصمیم برای انتصاب سرپرست برای برقراری عدالت است

معاون وزیر ورزش در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آیا نمی‌توانید بدون انتصاب سرپرست، فدراسیون‌ها را مدیریت کنید و قبل از پایان دوره ریاست یک رئیس انتخابات برگزار شود، گفت: شما می‌گویید کسی که سرپرست است جابه‌جایی هایی داشته و ممکن است اعمال نفوذ کند، کسی که 4 سال رئیس بوده همه شرایط را دارد به همین دلیل شاید انتخابات عادلانه نباشد. تصمیم گرفته شده برای برقراری عدالت است.

فدراسیونها برای استفاده از مربی خارجی باید در شورا دفاع کنند

علی‌نژاد در بخشی دیگر از صحبت‌های خود درباره اینکه فدراسیون والیبال گفته از مربی داخلی و خارجی برای تیم ملی استفاده می‌کند، تصریح کرد: سیاست وزارت ورزش این است از مربیان داخلی حمایت کند. در بسیاری از رشته‌ها ما پتانسیل خوبی در مربی داخلی داریم. اگر فدراسیونی به طور خاص می‌خواهد از مربی خارجی استفاده کند، باید رئیس فدراسیون در شورایی که در وزارت ورزش هست، دفاع کند. اگر این دفاع قابل قبول بود این مجوز داده می‌شود. کمک‌های ما هم براساس بودجه‌ای است که به فدراسیون‌ها می‌دهیم.

دوتابعیتی ها نه رئیس می شوند نه عضو هیات رئیسه

وی همچنین درباره روسای فدراسیون‌هایی که دو تابعیتی هستند، یادآور شد: تابعیت دوگانه ممنوع است. این یعنی اینکه فرد پاسپورت دوم دارد اما گرین کارت بستگی به شرایط و نهادهای ذیربط دارد که آنها بررسی می‌کنند. اگر شخصی تابعیت دوگانه داشته باشد نه می‌تواند رئیس شود نه عضو هیات رئیسه. نهادهای ذیربط و وزارت اطلاعات تابعیت دوگانه را بررسی می‌کنند و تصمیم می‌گیرند.

فدراسیونهای موفق بودجه بیشتری می گیرند

معاون وزیر ورزش درباره اینکه برخی از فدراسیون‌ها از وزارت بودجه می‌گیرند اما عملکرد قابل قبولی ندارند، آیا نمی‌توان روی این موضوع نظارت کرد، اظهار داشت: ما در سال 99 نظام ارزیابی را تغییر دادیم. ارزیابی با مبانی جدید صورت گرفته و این ارزیابی ملاک پرداخت بودجه خواهد بود. فدراسیون‌هایی که عملکرد خوبی ندارند بودجه کمتری می‌گیرند و فدراسیون‌های موفق هم از بودجه بیشتری برخوردار خواهند بود. این موضوع می‌تواند برای فدراسیون‌ها ایجاد انگیزه کند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها