کد خبر: 408656
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۱ ۱۶:۰۳:۱۲
| |

7639 ظرفیت خالی در مراکز پذیرش معتادان متجاهر استان تهران

استاندار تهران از وجود 7639 نفر ظرفیت خالی در مراکز پذیرش معتادان متجاهر در استان تهران خبر داد.

7639 ظرفیت خالی در مراکز پذیرش معتادان متجاهر استان تهران
کد خبر: 408656
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۱ ۱۶:۰۳:۱۲

اعتمادآنلاین| ‌ انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران ضمن قدردانی از انجام تست‌های PCR از معتادین متجاهر در طرح جمع‌آوری این معتادین قدردانی کرد و افزود: از نهم اردیبهشت ماه سال جاری که بحث جمع‌آوری معتادین متجاهر مطرح شد تاکنون 4856 نفر جمع‌آوری شدند که از این میان 3627 نفر پذیرش شدند و 1200 نفر نیز کسانی بودند که یا معتاد نبودند و یا معتاد متجاهر نبودند. البته رسیدگی به این افراد بر اساس پروتکل‌های مشخص انجام می‌شود اما ابهاماتی هم در این مسیر وجود دارد.

وی افزود: کمیته امداد و بهزیستی اعلام کردند که در میان این افراد سالمندانی که بیمار و معتاد نیستند پذیرش می‌کنند لذا برای افرادی که دچار بیماری بودند مقرر شد توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی، بیمارستان‌های منتخبی نسبت به پذیرش و درمان آنها اقدام کنند. امیدواریم دانشگاه‌های علوم پزشکی بیمارستان‌های منتخب را اعلام کنند.

وی ادامه داد: از 4856 نفری که در این طرح جمع‌آوری شده‌اند 34 نفر یعنی معادل 1.1 درصد تست کرونای آنها مثبت بود که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی افرادی که نیازمند بستری بودند بستری شدند و سایرین اقدامات ایزوله برای آنها انجام شده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر 7639 نفر ظرفیت خالی در مراکز وجود دارد افزود: هنوز پذیرش ما به اتمام نرسیده و نسبت به ادامه پذیرش این افراد اقدامات لازم انجام خواهد شد.

وی خطاب به شهرداری تهران گفت: شهرداری بر اساس قولی که داده بود باید ظرفیت برای 2000 نفر را فراهم می‌کرد که درخواست می‌کنیم هر تصمیمی غیر از این تصمیم را در نظر دارند حداکثر ظرف مدت یک هفته به استانداری تهران اعلام کنند.

محسنی بندپی تاکید کرد: در رابطه با معتادین اطفال با توجه به اینکه زیر 18 سال سن دارند باید روان درمانی انجام شود و بر اساس پروتکل‌های اعلام شده مشخص شود که آنها به کجا ارجاع داده شوند. همچنین در مورد زنان معتاد نیز بهزیستی 250 نفر در قرچک ظرفیت دارد اگر این ظرفیت کم باشد باید ظرفیت جدید ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: بی تردید زنان معتاد آسیب پذیرتر هستند و کودکان نیز آسیب پذیری بیشتری دارند. ضمن اینکه درمان آنها نیز ساده‌تر است. لذا باید به طور جد مورد توجه قرار گیرند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها