کلاهبرداری با عنوان اعزام دانشجو به خارج از کشور

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان ضمن هشدار به موسسات غیرمجاز اعزام دانشجو به خارج از کشور از پلمپ مؤسسه غیرمجاز اعزام دانشجو به خارج از کشور خبر داد.

کلاهبرداری با عنوان اعزام دانشجو به خارج از کشور
کد خبر: 408668
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۱ ۱۷:۲۱:۴۱

اعتمادآنلاین| ‌ ابراهیم حاجی زاده مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان ضمن هشدار به موسسات غیرمجاز اعزام دانشجو به خارج از کشور از پلمپ مؤسسه غیرمجاز اعزام دانشجو به خارج از کشور خبر داد.

ابراهیم حاجی زاده گفت: متأسفانه علیرغم تذکرات و اطلاع رسانی های این اداره کل عده ای تحت عنوان اعزام دانشجو به خارج از کشور، بدون دانش و شرایط لازم برای این موضوع کاملاً تخصصی، با ارائه اطلاعات نادرست و ناصحیح اقدام به فعالیت غیر مجاز کرده اند و به جهت ترغیب و ایجاد انگیزه کاذب در متقاضیان، برخلاف واقعیت ها در مورد اخذ پذیرش و ادامه تحصیل در خارج از کشور، در فضای مجازی بصورت گسترده تبلیغ می کنند.

وی با تاکید بر اینکه در مواردی پس از اخذ مبالغ بسیار زیاد از متقاضیان و عدم پیگیری فرآیند پذیرش و اعزام، موجب فریب، گمراهی و سردرگمی آنان می شوند گفت: به این افراد و موسسات غیر مجاز هشدار داده می شود این فعالیت های غیرقانونی را متوقف کنند.

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طبق وظیفه ذاتی و قانونی خود، به منظور صیانت از حقوق شهروندان با همراهی و مشارکت همکاران در پلیس امنیت و پلیس فتا پیگیر برخورد قانونی با این فعالیت ها است.

وی گفت: در هفته گذشته دفتر یکی از این نوع مؤسسات غیر مجاز به عنوان مصداقی از این نوع فعالیت، تحت عنوان «خوارزمی» که در فضای مجازی به روش های ارسال پیامک و ... تبلیغ غیرواقعی فراوانی را برای جذب متقاضیان انجام می داد با هماهنگی حراست سازمان امور دانشجویان و پلیس امنیت پلمپ شد.

حاجی زاده تاکید کرد: به والدینی که برای اعزام فرزندان شان جهت ادامه تحصیل به خارج از کشور نیازمند مشورت هستند تاکید می شود صرفا با مؤسساتی که دارای مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستند مشورت کنند. اسامی این نوع مؤسسات در سایت این اداره کل به آدرس Scholarship.Saorg.ir در دسترس عموم است.

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان گفت: خانواده ها باید تمامی اطلاعات در مورد تایید دانشگاه، رشته مورد تقاضا، هزینه های تحصیل و زندگی، تعرفه ها و ... را قبل از هر نوع تعهد و امضاء قراردادی، مورد بررسی دقیق و کنکاش قرار دهند.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها